A Facebook promóciók szabályai

A Facebook használatának komoly szabályai vannak, és bár ezek nem elérhetőek magyar nyelven, attól még betartásuk mindenképp célszerű, ha el szeretnénk kerülni, hogy rajongói oldalunkat töröljék vagy felfüggesszék a kaliforniai központban.

A Webbrand szerkesztősége, mint a Facebook-marketing lehetőségeinek ismeretterjesztője, elkötelezett a szabályok betartása mellett. Ezért most bemutatjuk a kereskedelmi promóciókra vonatkozó szabályokat.


A Facebook kétféle promócióra ad lehetőséget:

1."Sweepstake"

A Sweepstake egy sorsolás alapú játék, ahol a résztvevők között a nyeremény kiosztásának módja egyszerű sorsolás. (Itt kell megjegyeznünk, hogy a hasonló játékokat indító közösségi marketereknek nem árt ismerni a szerencsejátékokra vonatkozó hatályos hazai jogszabályokat!)

2. "Contest" vagy "Competition"

Ahol a Facebook felhasználóknak a promóció keretei között teljesíteniük kell különböző meghirdetett feladatokat, és az ezekben való szereplés eredményességének függvénye a nyeremény odaítélése.

Ezek alapvetően a hagyományos promóciók jellegét követik, de van néhány korlátozás.

Amit nem tehetünk meg:

1. 18 éven aluliak nem lehetnek érintettek a promóciónkban.

2. Olyan ország állampolgárai nem lehetnek érintettek, akik lakhelyét az Amerikai Egyesült Államok embargóval sújtotta. Ha sorsolásos játékot hirdetünk, nem játszhatnak Belgium, Norvégia, Svédország és India lakói.

3. Nem promotálhatunk szerencsejátékot, dohányterméket, lőfegyvert, vényköteles gyógyszert vagy üzemanyagot. A promóció során kiosztásra kerülő termékek nem lehetnek a következőek: alkohol és dohányáru, tejtermék, lőfegyver vagy vényköteles gyógyszer.

4. Ha sorsolásos promóciót indítunk, akkor nem lehet a részvétel feltétele termék vásárlása vagy időigényes feladat teljesítése (kérdőív például).

5. A promócióban való részvételhez nem lehet elvárás, hogy a felhasználók tartalmat állítsanak elő a Facebook alap funkcióit használva, pl.: kép feltöltése, poszt írása. (Alkalmazással már lehet, lásd lejjebb)

6. A promócióban való részvétel feltétele nem lehet csupán a rajongói oldal lájkolása.

7. A nyerteseket a Facebooktól független felületen keresztül kell értesítenünk.

Amit megtehetünk vagy meg kell tennünk:

1. A Facebookon szervezett promóció lebonyolítására nem használhatjuk csupán a rajongói oldal felületét, azaz a lájkolás nem elegendő a részvételi feltételek elfogadásához, így a játékosok beleegyezését más formában kell megszerezni. Ezért létre kell hoznunk – vagy igénybe kell vennünk egy meglévő – alkalmazást, amin keresztül kezeljük a promóciónkban résztvevő személyek körét.

2. Az alkalmazást elhelyezhetjük rajongói oldalunk egy fülén, illetve beállíthatjuk "Landing Page"-nek, vagyis hogy az legyen a nyitó felületünk, ha valaki felkeresi oldalunkat.

3. Alkalmazáson keresztül már előírhatjuk, hogy képet vagy videót kelljen feltölteni a felhasználóknak a részvételhez, azonban ezt az alkalmazásba kell elhelyeznie a felhasználóknak és nem a Facebook célfelületein.

4. Feltétellé tehetjük egy adott oldal lájkolását, de az nem lehet a nyereményjáték közvetlen részvételi feltétele, tehát emellett még valamit teljesíteni kell a résztvevőknek. (Például alkalmazás jóváhagyása.)

5. Alkalmazás segítségével gyűjthetünk további személyes adatokat (email címet például). Ezek kezelésére a hatályos hazai jogszabályok vonatkoznak a továbbiakban.

Rendkívül szigorú szabályok és nem nehéz belátni, hogy a jelenleg futó hazai promóciók közül is elhanyagolható százalék tartja be ezeket. Mivel a közösségi médiában a jó hírnév mindennél fontosabb, ezért érdemes szakemberhez fordulni, ha promócióba vágjuk a fejszénket, mert egy betiltott promóció bizony visszavetheti ügyfeleink belénk vetett bizalmát.

Forrás: http://www.facebook.com/promotions_guidelines.php

1 Tovább

Minden idők egyik kampánya

Most semmiképpen sem egy olcsó, hatékony digitális PR vagy webkettes megoldásról lesz szó, ellenben egy zseniális ötlet kiváló megvalósításáról. Azt is eláruljuk, hogy a Droga5 kreatívügynökség kampányáról nem mi írunk először, hiszen indulásakor már beszámolt róla az amerikai sajtó, élen a New York Times-szal, de amellett az eszméletlen munka mellett nem mehetünk el, amelyet a Jay-Z könyvét megelőző víruskampányba fektettek, ráadásul már a fotók is nyilvánosak.

Képek: http://www.fastcompany.com

Novemberben a rap ikon, producer, ruhagyáros, intézmény iránt rajongók (csak a Facebookon 5 és félmillióan) érdekes feladatot kaptak a Bing felületén keresztül. A 320 oldalas, 36 dalszöveg mögöttes sztoriját dekódoló könyv minden lapjáról készült egy-egy kópia, amely köztéri installáció formájában felbukkant amerikai (és egy londoni) közterületeken.

A Bingen, Jay-Z Twitter és Facebook profilján keresztül szivárogtattak infokat, majd a kereső 3D Map szolgáltatásával megkereshették azokat, amelyek egyébként az adott dalszövegrészlethez passzoló helyszínre voltak telepítve (egy medence aljára Miamiban, egy Cadillacre pingálva, egy étterem abroszaira nyomtatva New York-ban stb.). Az elsők könyvet és "örökélet" koncertjegyet nyertek. Végül mind a 320 képet azonosították, vagy élőben, vagy a böngészőben.

Az már az elején világos volt, hogy a kampány nemcsak a könyv promóciója, hanem a Bing népszerűsítését is szolgálja. A kereső állta a cehet, bár az első látásra brutális egyenlegű kampány állítólag számos barterre és keresztpromóciós ötletre épült (rádiók, billboard társaságok). Nos, mint említettük, a történet nem most kezdődött, de az elképesztő fotók mellett nem mehettünk el (slideshow itt).

0 Tovább

Facebook Live - első alkalommal kereskedelmi céllal!

A Facebook Live funkciója, ami a közösségi portál fejlesztéseinek és újdonságainak az ismertetését szolgáló videó előadások közvetítője, ezúttal kereskedelmi célú közvetítést sugároz majd a mai nap folyamán.

Amerikai csendes óceáni idő szerint délután kettőkor, azaz alig több mint négy óra múlva George W. Bush volt amerikai elnök új könyvének, a Decision Points-nak a bemutatóját fogja tartani a felületen. Az élő közvetítések alatt hagyományosan feltehetünk kérdéseket a fejlesztőknek és csetelhetünk a többi nézővel is, így interaktív kapcsolatba kerülhetünk a világ egykor volt legbefolyásosabb emberével.

A Facebook Live felület korábban kizárólag a fejlesztőknek és a marketereknek volt hasznos, azonban ez az alkalom előrevetítheti egy jövőbeni, amolyan Facebook videó megosztó oldal létrejöttét. Erre utaló jel volt, amikor az utóbbi időben elérhetővé vált a Facebook-on tárolt videók beágyazó kódja, amivel elhelyezhettük azokat a Facebooktól független oldalakon is. Ha a Live a továbbiakban több hasonló kereskedelmi célú eseményt is közvetíteni fog és nem kell volt amerikai elnöknek lennünk ahhoz, hogy a lehetőség számunkra is adott legyen, kétséget kizáróan megrendülhet a videómegosztók stabilnak mondott piaca, ugyanakkor számunkra ez újabb lehetőség csupán, hogy ügyfeleinket tartalommal lássuk el.

A beszélgetés alant megtekinthető:

0 Tovább

Lájk-o-meter a 46. héten

A Facebooker, a hazánkhoz köthető Facebook Rajongói oldalakat listázó honlap minden héten közzétesz egy heti össszesítőt, az aktuális, hazai kampányokhoz köthető és a just-for-fun közösségek alakulásáról.

A 46. heti összesítő már pár napja elérhető, és a következő megállapításokat tehetjük a magyar Facebook közösség Lájkolási szokásait érintően:

1. Továbbra is tarolnak a tehetségkutató műsorok és az azokban feltűnő énekesek oldalai. Király L. Norbert rajongói oldala sorozatosan mindennap bekerül a napi legtöbb Lájkot bezsákolók élvonalába, már több mint 130 ezer követője van.

2. A VIVA TV több műsorvezetőjének oldala is eltünt, ami feltehetőleg egy egységesítés előszele is lehet.

3. A Nemzeti Sport, minden bizonnyal az éppen folyó kampánya miatt is nagy nyertese volt a múlt hétnek, érdemes lesz figyelni a követőik számát az elkövetkezendő időszakban, ha kiváncsiak vagyunk egy hasonló kampány hatékonyságára.

4. Néhány oldal különös körülmények közt eltünt, például a Tartsd meg az aprót te mocskos állat, amit az összesítő összeállítójával együtt gyászolunk.

5. A Corvin bevásárlóközpont majdnem megduplázta a rajongói táborát, ez egy 10 ezer fő alatti csoporttól nem kis dolog.

6. Egy dolog biztos hétről hétre: a Túró Rudi tovább nőtt és egyenlőre senki meg se közelíti a termék népszerűségét - ami nagyon is érthető:)

0 Tovább

Tudj meg többet rajongóidról a Facebook új funkciójával

A Facebook fejlesztői jól tudják: a közösségi marketereknek a lehető legtöbb adatra van szükségük ahhoz, hogy kommunikációjukat folyamatosan alakítva maximalizálni tudják annak hatékonyságát. Mit jelent ez egy mezei oldaltulajdonos, közösségi pr-es számára? A rajongói oldalak adminisztrátorai ezentúl minden bejegyzés (vagyis a Facebook nyelvén Object) alatt láthatják majd az adott Object-hez tartozó Impressions és Feedback értékeket. Ezek a funkciók eddig is elérhetőek voltak, de csak a 10 ezer rajongónál nagyobb tábort maguk mögött tudó oldalak számára.

Az értékek helyes értelmezésével pontosítani tudjuk tartalmunk jellegét a rajongóink igényei szerint, így növelni tudjuk a közösségi médiában való megjelenésünk hatékonyságát.

De mit jelentenek ezek a számok?

Impressions

Ez a szám azt mutatja, hogy az adott Object hányszor jelent meg a felhasználók böngészőjében, tehát hányszor érkezett a Facebook szerveihez olyan igény, hogy azt megejelenítsék. Az érték tartalmazza az Üzenőfal mindkét fülén való megjelenéseket, de azt is, ha közvetlenül a rajongói oldalt kereste fel valaki és ott látta. Ha megosztotta valamely rajongónk saját ismerőseivel az adott posztot, akkor annak a megjelenései nem számítanak bele, mivel az Impressions érték minden esetben az Objecthez kötött.

Adott esetben lehetséges, hogy az érték nagyobb lesz, mint a rajongóink száma összesen. Ennek két oka van: egyrészt, ha nem rajongó felhasználók nézik meg az oldalunkat - ez nyilvánvalóan egy kisebb faktor. A másik ok, hogy az Impressions nem felhasználóhoz, hanem megjelenéshez kötött, tehát ha egy felhasználó sokat frissíti az Üzenőfalát, vagy többször látogat el oldalunkra és így tovább, akkor minden egyes megjelenés növeli az értéket.

Feedback

Ez a százalákos érték azt mutatja, hogy a megjelenítések számához képest a Hozzászólások és Lájkok összesített mennyisége hány százaléka a megjelenítéseknek.

De mire tudunk következtetni a nevezett értékekből?

1. Ha az érték nem növekszik tovább, akkor postunk már olyan régi, hogy az nem kerül rá az Üzenőfalakra illetve oldalunkat nem keresik fel rajongóink, ideje ismét felrakni valamit.

2. Ha az érték kisebb mértékben növekszik, mint az eddig is jól ismert Insightadatok alapján kellene, akkor sem jelenik már meg az Üzenőfalakon, csak a Rajongói oldalunkon, tehát új poszt elhelyezésére van szükség, ha fenn kívánjuk tartani az érdeklődést.

3. Amíg az érték jelentősen növekszik, nagyobb mértékben, mint az oldallátogatottság magával hozná azt, addig posztunk gyakran jelenik az Üzenőfalakon. Ha ez kiegészül egy magas Feedback százalákkal, akkor biztosak lehetünk benne, hogy az adott Object elnyerte követőink tetszését, tehát tudjuk, hogy hasonló jellegű tartalomra vevők lesznek a jövőben is.

0 Tovább

webbrand

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek