Mint az sokak számára köztudott, a Facebook belátható időn belül mindenkinek létrehozza az Idővonalas (Timeline) profil megjelenést, akár tetszik, akár nem. Eddig ugyebár nem állították be automatikusan ezt a fejlesztést – vannak, akiknek nem is tetszik a cucc – majd bejelentették, hogy idén márciustól mindenkit átállítanak, ebből pedig sok félreértés következett, mivel az átállás nem varázsütésre és nem egyszerre megy. Ez idő szerint több mint 850 millió felhasználója van világszerte, aki nem állt át eddig, azt látszólag véletlenszerűen teszik át az új rendszerbe. Nem minden esetben látja a gépház, hogy melyik profil céges, így márkaépítésünk intim perceit ronthatja el az átállás. Erre tehát érdemes felkészülni! Újabb tipp összeállításunk segít időben felkészülni az átállásra, sőt, arra buzdít, hogy magunktól alkalmazzuk ezt az új lehetőséget.

 

 

A Timeline sokkal inkább kép központúbb, mint bármelyik másik korábbi Facebook újítás. Természetesen ezen túl sem lesz szükség drága fényképezőgépekre és műtermi beállításokra, elég, ha van egy okostelefonunk. Az új környezethez remekül passzolnak a színfalak mögött készült képek, a fenti példában Obama elnök épp ’csinálja a politikát’, még csak nem is néz a lencsébe, minden nagyon természetes.

Egy kép ezer dolgot képes szimbolizálni. Példánkban Obama egy washingtoni szendvicsezőben társalog, tehát jobban preferálja a kisebb üzleteket, elkötelezettebb feléjük. Másrészt itt az is látszik, hogy az USA elnöke egy hétköznapi fickó, akinek időnként ugyanúgy pacal pöri szaftos a szája széle.

A Timeline egyik leghasználhatóbb része a borítókép (cover photo). A látogató ezzel találkozik legelőször, így az első benyomást is innen szerzi, ennek a képnek a márka feelingjét kell képviselnie, vizuálisan meg kell jelenítenie azt a kulturális közeget, ahol, amelyben a célközönség jól érzi magát, és ahová a márkát szeretnénk pozícionálni. Fontos, hogy vonzza a tekintetet, mivel a vendégeink nem mindig erre fut rá a szemük az elsők között. 

Jó megoldás lehet, ha emberi arcok – vagy valamik, amiknek van szeme – látható a képen, ez kiprovokálhatja a szemkontaktust, és a látogatók hatékonyabban befogadják az egész képet. A fenti kép az arcok miatt is valamint a megfelelő méretezés miatt is jó példa.