A non-profit szervezetek működését is hatékonyabbá teheti a közösségi média, de nem szabad letudni a dolgot a profiloldalak létrehozásával, akárcsak a vállalatoknak, nekik is rendelkezniük kell közösségi média stratégiával. Az esetek többségében a non-profit egyesületek mögött nem áll a for-profit cégekre jellemző profi tanácsadói apparátus, de léteznek kimondottan rájuk szabott megoldások.

 

Az első, cégektől megkülönböztető specialitás az adománygyűjtés. A szervezetek fontos információkhoz juthatnak a támogatóikat illetően, honnan és mennyi adományra számíthatnak a jövőben, melyik az a társadalmi csoport vagy korosztály, akiket érdemes megkörnyékezni. A közösségi média profilok segítségével bensőségesebb kapcsolat alakítható ki az adományozókkal, így azok többszöri adományozókká válhatnak, esetleg hajlandóak jobban a zsebükbe nyúlni. A politikai kampányok esetében ez már egy forradalmi technológia.

Az önkéntesek menedzselése is egyszerűbbé válik, közösségekbe lehet őket szervezni tematikusan, földrajzilag, vagy akár az elköteleződés mértéke szerint, de ami még fontosabb, a toborzás is könnyebb, és főleg olcsóbb lesz. Nem is beszélve a mobilizálásról, gondoljunk csak arra, hogy a non-profit szervezetek sok esetben valami ellenében jönnek létre, ha pedig valami kiveri náluk a biztosítékot, az ellen tüntetéseket szerveznek, ha az Arab tavaszt sikerült a Facebookon megszervezni, akkor egy pandamaci kínzók elleni flashmob sem lehet akadály.

 

Az emberek általában hiúak, és még ha tiszta szívből állnak is ki egy ügy mellett, akkor is szeretik, ha ezt az egész világ megtudja. Vagy legalább az ismerőseik. A non-profit szervezeteknek ezt is érdemes meglovagolniuk, amikor a közösségi médiában kommunikálnak. Lehet osztogatni mindenféle plecsniket, megosztható fényképeket, a lényeg, hogy a delikvens minél több ismerőse értesüljön az önzetlen tettekről.

A közösségi média világára alkalmazott üzleti megoldásokat kínáló ügynökségek már kifejezetten a non-profit szektor szereplőinek kínálnak tartalommenedzsment szolgáltatásokat. Ilyen például a Socialbrite, és mások, akik tudják, hogy a sok esetben verseny nélküli non-profit szféra kicsit lassabban mozdul, mint mondjuk egy FMCG multi, éppen ezért a szokásos kampánytervezésen és a speciális igények kielégítésén túl (adománygyűjtés, önkéntes toborzás, stb.) még fejtágításokat is rendeznek a szervezetek dolgozóinak.