Sokak számára jelenthet veszedelmet a nemsokára bekövetkező Timeline átállás, ráadásul vannak, akiknek nem is tetszik. Ha a Te céged már átállt, akkor azért, ha meg nem, akkor meg pláne olvasd el tippsorozatunk harmadik részét, tartogatunk még pár jó ötletet a tarsolyunkban.

 

1) A Facebook az időrendileg sorba rakott véget nem érő posztok folyama, ezért a láthatóság növelése érdekében mindenképp tanácsos a márkánk számára legfontosabb posztokat kiemelni (highlight). A jobb felső sarokban megtalálható csillag ikonra kattintva egyszerű megjelölni a posztot, és máris több esély van rá, hogy nem tűnik el a dzsungelben. Hosszabb életűvé tehetjük a posztunkat a „Pin on top” gombbal is. Így egy fontos üzenet, vagy mondjuk a 10.000 lájk átlépése poszt vagy egy jól sikerült rajongói komment több ideig lehet az elsőként megpillantott bejegyzés az idővonalon. A közösségi médiafogyasztók 24/7-ben infó-bombázás alatt állnak, a pinningelés segít átvágni a zajon, és a legjobb posztok mondanivalója nagyobb eséllyel jut el a közönséghez. A szkeptikusoknak most sajnos rá kell kattintaniuk erre a linkre.

 

2) Az eye-tracking vizsgálatok megállapítása szerint a Timeline elrendezésben az appokra figyelünk a leginkább, ez vonzza a látogató figyelmét, így nagyon nem mindegy, miképp vannak elrendezve az appok. Ezek ma már tartalmazhatnak fotókat, videókat, megjegyzéseket és meghívást valamilyen eseményre, tehát jelentősen színesebbé tehetik az oldalunkat. Teszem azt, egy étterem oldaláról van szó, egy étlap alkalmazás mindenképp nyerő ötlet, és ez csak egy a sok közül. Tegyük szépen sorrendbe az appjainakat, hogy a legfontosabbak kerüljenek a figyelem kereszttüzébe.

 

3) A Facebook gépház csapata folyton azon ügyködik, hogy mindenféle hasznosságot találjon a marketing felpörgetésére, ennek egyik eleme a Reach Generator. Ez a kis okosság belepiszkál a news feed algoritmusába és nagyobb láthatóságot biztosít bizonyos tartalmaknak, illetve nem engedi eltűnni azokat a rajongók figyelme elől. Ha már időt és energiát fektettünk a közösségi média jelenlétbe, nem engedhetjük meg, hogy ne vegyék észre az igyekezetünket. A Ben and Jerry amerikai jégkrémgyártónak 28 nap alatt sikerült 98%-os láthatóságot elérnie a Reach Generator segítségével – azért az nem rossz.

 

4) Játszani jó. Ráadásul az emberek szeretnek nyerni. Legyen szó akár egy sörnyitóról vagy egy new yorki utazásról. A nyereménynek nem szükséges az Ötös Lottóéval vetekednie, de mindenképp kapcsolódjon a márkánkhoz közvetve vagy közvetlenül. Nyereményjátékok indítása mindig jó húzás, és jobban megéri sok kis ajándékot szétosztani, mint egy-két nagyobb értékű díjat, persze a kettő kombinációja is jól működik (nálunk erre van több példa).