Sok ember úgy tekint a YouTube-ra, mint zenei klippek, cuki cica videók és nevetséges mémek végtelen tárházára. Ismertsége és látogatottsága idehaza is óriása, éppen ezért a marketingeseknek sem ártana legalább annyira komolyan venni, mint a Google-t vagy a Facebookot. Milliónyi látogatója rengeteget keresgél, ebben segíti őket a tulajdonos Google kereső technológiája is. Ez a kifinomult videó kereső a YouTube sikerének egyik sarokköve.

A hirdetők számára ez azt jelenti, hogy körültekintően kell bánni a keresőoptimalizálásnál, mert az odáig oké, hogy ellenállhatatlan videókat készítünk és posztolgatunk ki a YouTube-on, valahogy azt is el kell érni, hogy az emberek megnézzék azokat. Bizonyosodjunk meg róla, hogy videóink bekerültek a promótált videók közé, és ezáltal könnyebben ráakad majd saját célközönségünk. A hirdetés a Google fizetett kereső hirdető szisztémájára hajaz, nagyobb láthatóságot tesz lehetővé a hirdetők tartalmainak, növeli a nézettséget és növeli a csatornára feliratkozók számát, és végeredményben befolyásolja a kommenteket és a kialakuló párbeszédeket. A keresések tartalmának megfelelően a promótált videók megjelennek a lap tetején vagy a jobb oldalon. Itt a céges felhasználói fiókkal rendelkezőknek lehetőségük van saját oldalukra mutató közvetlen linkek elhelyezésére, megdobva ezzel a saját oldal látogatottságát, és közvetlenül növelve az eladást.

 

Egy promótált videó hirdetés elkészítése nem túl bonyolult dolog. A kereső alapú hirdetésekhez hasonlóan itt is a kulcsszavakon van a hangsúly. Egy nagyon fontos dolgot nem szabad elfelejteni: a YouTube-ozók speciálisan videó tartalmakat keresnek, így keresési szokásaik eltérőek a hagyományostól. Ez azt is jelenti, hogy a máshol már kitalált és felhasznált, és onnan a YouTube-ra importált kulcsszavak kevés eséllyel fognak működni. Nyilván a promótált videóhoz kell kapcsolódnia, a YouTube felajánl egy kulcsszó ajánló eszközt, ami a videó leírása, az URL cím vagy a célcsoport figyelembe vételével dolgozik. Ez a kis okosság tartalmazza a használatban levő kulcsszavak havi statisztikáit, ennek segítségével láthatjuk melyik kulcsszavunk volt a legkapósabb.

Mindenekelőtt azt nem szabad elfelejteni, hogy a YouTube a tartalommegosztás egyik fellegvára, de legfőképpen közösségi oldal. A felhasználók szórakozni, informálódni jönnek, speciális videó tartalmakat keresnek és megosztanak másokkal. Ennek következtében a célközönséget megragadó videókat kell kreálni, linkeket kell beágyazni az overlayekbe (a videó lejátszása közben felbukkanó, átlátszó hátterű kis felületek), és a videók végén megosztásra kell ösztönözni a közönséget. A sikeres videót nemcsak egyszerűen megnézik az emberek, a sikeres videó reakciót vált ki megnézőjéből, a reakció egyik formája a megosztás.

 

Kövessük a videóink megosztási útvonalát és válaszoljunk a felhasználói kommentekre. Ha a videónk meg lett osztva más közösségi oldalakon, lehetőleg azokon a csatornákon is reagáljunk az észrevételekre. A részvétel a videókat megtekintők párbeszédében csak tovább erősíti a márkánkat, illetve intuíciókkal szolgálhat még jobb videók elkészítéséhez.