A Facebook fejlesztői jól tudják: a közösségi marketereknek a lehető legtöbb adatra van szükségük ahhoz, hogy kommunikációjukat folyamatosan alakítva maximalizálni tudják annak hatékonyságát. Mit jelent ez egy mezei oldaltulajdonos, közösségi pr-es számára? A rajongói oldalak adminisztrátorai ezentúl minden bejegyzés (vagyis a Facebook nyelvén Object) alatt láthatják majd az adott Object-hez tartozó Impressions és Feedback értékeket. Ezek a funkciók eddig is elérhetőek voltak, de csak a 10 ezer rajongónál nagyobb tábort maguk mögött tudó oldalak számára.

Az értékek helyes értelmezésével pontosítani tudjuk tartalmunk jellegét a rajongóink igényei szerint, így növelni tudjuk a közösségi médiában való megjelenésünk hatékonyságát.

De mit jelentenek ezek a számok?

Impressions

Ez a szám azt mutatja, hogy az adott Object hányszor jelent meg a felhasználók böngészőjében, tehát hányszor érkezett a Facebook szerveihez olyan igény, hogy azt megejelenítsék. Az érték tartalmazza az Üzenőfal mindkét fülén való megjelenéseket, de azt is, ha közvetlenül a rajongói oldalt kereste fel valaki és ott látta. Ha megosztotta valamely rajongónk saját ismerőseivel az adott posztot, akkor annak a megjelenései nem számítanak bele, mivel az Impressions érték minden esetben az Objecthez kötött.

Adott esetben lehetséges, hogy az érték nagyobb lesz, mint a rajongóink száma összesen. Ennek két oka van: egyrészt, ha nem rajongó felhasználók nézik meg az oldalunkat - ez nyilvánvalóan egy kisebb faktor. A másik ok, hogy az Impressions nem felhasználóhoz, hanem megjelenéshez kötött, tehát ha egy felhasználó sokat frissíti az Üzenőfalát, vagy többször látogat el oldalunkra és így tovább, akkor minden egyes megjelenés növeli az értéket.

Feedback

Ez a százalákos érték azt mutatja, hogy a megjelenítések számához képest a Hozzászólások és Lájkok összesített mennyisége hány százaléka a megjelenítéseknek.

De mire tudunk következtetni a nevezett értékekből?

1. Ha az érték nem növekszik tovább, akkor postunk már olyan régi, hogy az nem kerül rá az Üzenőfalakra illetve oldalunkat nem keresik fel rajongóink, ideje ismét felrakni valamit.

2. Ha az érték kisebb mértékben növekszik, mint az eddig is jól ismert Insightadatok alapján kellene, akkor sem jelenik már meg az Üzenőfalakon, csak a Rajongói oldalunkon, tehát új poszt elhelyezésére van szükség, ha fenn kívánjuk tartani az érdeklődést.

3. Amíg az érték jelentősen növekszik, nagyobb mértékben, mint az oldallátogatottság magával hozná azt, addig posztunk gyakran jelenik az Üzenőfalakon. Ha ez kiegészül egy magas Feedback százalákkal, akkor biztosak lehetünk benne, hogy az adott Object elnyerte követőink tetszését, tehát tudjuk, hogy hasonló jellegű tartalomra vevők lesznek a jövőben is.