Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Tudj meg többet rajongóidról a Facebook új funkciójával

A Facebook fejlesztői jól tudják: a közösségi marketereknek a lehető legtöbb adatra van szükségük ahhoz, hogy kommunikációjukat folyamatosan alakítva maximalizálni tudják annak hatékonyságát. Mit jelent ez egy mezei oldaltulajdonos, közösségi pr-es számára? A rajongói oldalak adminisztrátorai ezentúl minden bejegyzés (vagyis a Facebook nyelvén Object) alatt láthatják majd az adott Object-hez tartozó Impressions és Feedback értékeket. Ezek a funkciók eddig is elérhetőek voltak, de csak a 10 ezer rajongónál nagyobb tábort maguk mögött tudó oldalak számára.

Az értékek helyes értelmezésével pontosítani tudjuk tartalmunk jellegét a rajongóink igényei szerint, így növelni tudjuk a közösségi médiában való megjelenésünk hatékonyságát.

De mit jelentenek ezek a számok?

Impressions

Ez a szám azt mutatja, hogy az adott Object hányszor jelent meg a felhasználók böngészőjében, tehát hányszor érkezett a Facebook szerveihez olyan igény, hogy azt megejelenítsék. Az érték tartalmazza az Üzenőfal mindkét fülén való megjelenéseket, de azt is, ha közvetlenül a rajongói oldalt kereste fel valaki és ott látta. Ha megosztotta valamely rajongónk saját ismerőseivel az adott posztot, akkor annak a megjelenései nem számítanak bele, mivel az Impressions érték minden esetben az Objecthez kötött.

Adott esetben lehetséges, hogy az érték nagyobb lesz, mint a rajongóink száma összesen. Ennek két oka van: egyrészt, ha nem rajongó felhasználók nézik meg az oldalunkat - ez nyilvánvalóan egy kisebb faktor. A másik ok, hogy az Impressions nem felhasználóhoz, hanem megjelenéshez kötött, tehát ha egy felhasználó sokat frissíti az Üzenőfalát, vagy többször látogat el oldalunkra és így tovább, akkor minden egyes megjelenés növeli az értéket.

Feedback

Ez a százalákos érték azt mutatja, hogy a megjelenítések számához képest a Hozzászólások és Lájkok összesített mennyisége hány százaléka a megjelenítéseknek.

De mire tudunk következtetni a nevezett értékekből?

1. Ha az érték nem növekszik tovább, akkor postunk már olyan régi, hogy az nem kerül rá az Üzenőfalakra illetve oldalunkat nem keresik fel rajongóink, ideje ismét felrakni valamit.

2. Ha az érték kisebb mértékben növekszik, mint az eddig is jól ismert Insightadatok alapján kellene, akkor sem jelenik már meg az Üzenőfalakon, csak a Rajongói oldalunkon, tehát új poszt elhelyezésére van szükség, ha fenn kívánjuk tartani az érdeklődést.

3. Amíg az érték jelentősen növekszik, nagyobb mértékben, mint az oldallátogatottság magával hozná azt, addig posztunk gyakran jelenik az Üzenőfalakon. Ha ez kiegészül egy magas Feedback százalákkal, akkor biztosak lehetünk benne, hogy az adott Object elnyerte követőink tetszését, tehát tudjuk, hogy hasonló jellegű tartalomra vevők lesznek a jövőben is.

0 Tovább

Pénzért rajongót?!

A Facebookon folytatott kampányok egyik objektív mérője a lájkok száma. A Facebooker, a magyar Facebook rajongói oldal toplista által használt módszer ezek alapján releváns összehasonlításra ad lehetőséget. De hogyan tudunk oldalunknak kellő számú rajongót toborozni ahhoz, hogy felkerüljünk a toplistára? A kampány kezdeti lépéseit már tárgyaltuk itt a webbranden - léteznek azonban más, egyszerűbbnek tűnő módszerek.

Például vásárolhatunk rajongókat. Időről időre feltűnnek az interneten olyan oldalak, amelyek megfelelő ellentételezés fejében rajongók ezreit ígérik nekünk.

A Fan Hook Up nem kevesebbet ajánl, mint hogy alig 1.700 dollárért 25.000 magyarországi rajongót toboroz számunkra. Pontosan nem közlik módszereiket, illetve, hogy ezek a felhasználók miért lájkolnák oldalunkat, mindenesetre a szolgáltatás magában foglalja a garanciát is, a megvásárolt csomagban foglalt rajongói szám elérésére. Az oldalon korábbi munkáikat bemutató felület is található, amelyek azonban pár ezres rajongói tábort tudhatnak csak magukénak.

Hasonló szolgáltatásokkal már találkoztunk korábban, az ár azonban folyamatosan emelkedik, és a közösségi oldalak feljelentései nyomán ezeket a weblapokat rendszeresen el is távolítják a tárhelyszolgáltatók. (Az azonban érdekes, hogy ez esetben PayPal-on keresztük és Google Check-out-tal is fizethetünk, ami biztosítja a fogyasztói jogaink védelmét, ha mégis átverésről lenne szó. Fontos tudnunk, hogy a hasonló szolgáltatások a közösségi oldalak szabályzatát mindenképpen megsértik.)

Érdemes átgondolni, hogy az így szerzett rajongók mennyire lesznek valóban termékünk, vállalkozásunk rajongói. Mondhatjuk-e, hogy közösséget építettünk, kapcsolatot alakítottunk ki fogyasztóinkkal? Az így szerzett rajongók pedig generálnak-e majd valós forgalmat, illetve nem fognak-e gyorsan elpártolni az oldalunktól?

Aktív online közösség csakis rendszeres és hasznos tartalom szolgáltatásával, állandó interakciókkal, bevonással építhető. A könnyű és gyors Facebook-felemelkedés jegyében nem érdemes mesterségesen felduzzasztani a rajongótáborunkat, hiszen az interneten semmi sem marad rejtve.

A közösségi média világában a jó hír(név) és a hatékony közösségépítés minden objektív mérőszámnál fontosabb.

(kép forrása itt)

0 Tovább

A Facebookon is beelőzi az X-Faktor a Megasztárt

A Facebookon is ölre menő küzdelem zajlik idén a kereskedelmi csatornák zenei tehetségkutatói között, úgy tűnik azonban, hogy messze nem azonos erőviszonyokkal vannak jelen a közösségi oldalon a televíziós társaságok. Az adatok azt mutatják, hogy az X-Faktor rajongótábora jelenleg bő négyszerese a Megasztárénak.

Tudjuk, hogy az RTL Klub tehetségkutatójának magasabb a nézettsége, ezt a nagyságrendbeli eltérést azonban nehéz magyarázni csupán a tévés számok alapján.

A hivatalosan közzétett tartalmak, aktivitás mennyisége sem tér el jelentősen – mindenki backstage infókat közöl, fotókat és videókat posztol a rajongóknak. Az oldalak kialakítása (például a versenyzők oldalainak rövid linkjei) az RTL-nél erősebb és mintha ők eszméltek volna gyorsabban a Facebookos tartalom erősítésében is. Ezzel együtt is meglepő az a növekedésbeli különbség, amit az X-Faktor produkált az elmúlt két hétben (lásd ábra). Az is látszik, hogy az X-Faktor ki tudta használni a tévés megjelenést és az október 23-ai és 30-ai adásnapokat követően is a megszokottnál erősebb növekedést tudott elérni – szemben a Megasztárral.

Mindez egyaránt mutathatja az erősebb márkaérték és az újdonság hatását, a fiatalabb csoportok aktívabb Facebook jelenlétét, vagy éppen a Cool Tv-n futó After X hatását.

Jó mutatószám az is, hogy a tehetségkutatók sztárjai közül egy X-Faktoros, Király L. Norbert hivatalos rajongói oldala emelkedik ki 13 ezer rajongóval, hogy ne is beszéljünk a megszüntetett nem official „Király L. Norbert Fun Club”-ról (sic!), valamint Norbi saját oldaláról, amellyel még a hazai celebek között is jelentős eredményt mutathat fel (36 ezer). Érdekes lesz majd a tévés verseny végeredménye abból a szempontból, hogy a Facebook közösségi számai mennyire működnek jó előrejelzőként.

0 Tovább

webbrand

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek