Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

A Facebook dominálja a hirdetési piacot is!

A 2010. év harmadik negyedévéről készített kutatások szép sorjában kerülnek napvilágra, így az amerikai online hirdetési piacot érintő legfrissebb ábra kapcsán is érdemes elgondolkodnunk egy pillanatra a száraz adatok mögött rejlő folyamatokról és azok várható alakulásáról.

A Silicon Alley Insider által közölt ábrán jól látszik, hogy miközben maga a piac bővül, az online hirdetéseket kínáló cégek részesedése a Facebook további térnyerésének következtében egyre csökken. Mindez azért fontos, mert mint a webbrand-en már említettük, bármely hasonló online vagy nyomtatott hirdetéssel összehasonlítva a Facebookon való hirdetés olcsóbb és eredményesebb.

A comScore fenti ábrái azt tükrözik, hogy erre az amerikai piaci szereplők egyre nagyobb része is kezd ráébredni. A folyamat bizonyosan folytatódni is fog, és a Facebook hirdetésekben mindenképp le fogja nyomni riválisait. Már csak azért is, mert felhasználóiról olyan személyes adatok birtokában van, amelyek alapján egyedülálló módon tudja a hirdetéseket személyre szabva megjeleníteni.

0 Tovább

Gyorshír: hétfőn jön a Facebook email???

A TechCrunch pár órával ezelőtti jelentése szerint, hétfőre nagy hirtelen szervezni kezdtek egy Facebook Eventet. Mark Zuckerberg, a web2.0 Summit keretei között tartandó előadása során állítólag valami hihetetlen újdonsággal kíván előállni.

A TechCrunch szerzői úgy gondolják, hogy a Project Titan fedőnevű program, amire egy ez év februári előadásán már utalt az alapító milliárdos, válik valósággá a hétfői bejelentés után. Ha igaz a pletyka, a Facebook új frontot nyit a Google-el folytatott harcban, ugyanis a rossz nyelvek szerint a projektre a Facebook dolgozói már jó ideje csak úgy utalnak, mint a Gmail killer.

0 Tovább

Egy algoritmus vette át a hatalmat a Facebookunk felett!

Az EdgeRank azon algoritmusok összefoglaló neve, amik a Facebook szerverein futva minden felhasználónak előállítják az egyedi, személyre szabott Üzenőfalát. Azt, hogy pontosan mi alapján dől el, mi jelenik meg a felhasználóknál a Facebook központi felületén, azért fontos tudnunk, mert ha közösségi média-kampányba kezdünk a világ legnépesebb közösségi oldalán, akkor nem árt tudni, milyen szempontokon múlik, hogy azt a felhasználók lássák, annélkül, hogy bármilyen rajongói oldalt szánt szándékkal felkeresnének.

Az EdgeRank néhány részalgoritmusa nem publikus, jól is néznénk ki, ha a dollármilliókért fejlesztett rendszer minden elemét megosztanák a nyilvánossággal és a konkurenciával a programozók. Azonban a fő képletet és szempontokat még a tavasz folyamán az f8 konferencián közzé tették. A jelenlegi, tavaly december óta létező, két részből álló Üzenőfal szerkesztése tejlesen automatizált. Egyrészt szűri, hogy mely ismerőseinktől jelennek meg bennük posztok, másrészt ugyanezen ismerőseink poszt-jait is leválogatja.

Ez bár kényszermegoldás, mégis egybe esik a célszerűséggel. Ha minden ismerősünk minden poszt-ja megjelenne a Facebook központi részén, akkor kezelhetetlen mennyiségű adat állna rendelkezésünkre, és elvesznének azok a posztok, amik számunkra valóban érdekesek. Az ilyen hatalmas mennyiségű adat ráadásul túlterhelné a Facebook szervereit, amik így is tárolják mindnyájunk poszt-jait, viszont nem töltenek be mindent az azonnali elérésre előkészítve. A rendszert a keresőmotorok optimalizásának (Search Engine Optimization) mintájára News Feed Optimization-nek nevezték el.

De mi szerint tud dönteni egy rendszer arról, hogy minket mi érdekel? És ezt hogyan lehet lefordítani a matematika nyelvére?

Minden, amit látunk a Facebook Üzenőfalán az egy Object. Ha egy másik felhasználó Object-jére reagálunk, akkor jön létre köztünk és a másik felhasználó közt az Object-en keresztül egy kapcsolat, amit a Facebook Edge-nek hív.

A posztok megjenítéséhez tehát minden két felhasználó közt, minden poszt esetében a Facebook kiszámítja ezt az Edge értéket. Ezt a számot úgy kapjuk, hogy három tulajdonsághoz rendelt értékeket összesít az EdgeRank. Ezek a tulajdonságok pedig a következők:

- a posztot létrehozzó felhasználó vagy rajongói oldal közti "vonzódás" (azaz az adott felhasználó milyen gyakran látogatja a rajongói oldalt vagy szoktak-e levelezni - ez utóbbi nyilván magán felhasználók közt jelentősebb)

- a fent nevezett vonzódás, milyen interakcióban nyilvánul meg, és és az milyen súlyt kap (pl.: a kommentelés magasabb szintű mint a Like-olás)

- és egy az eltelt idővel fordítottan arányosan csökkenő szám, ami az adott poszt frisseségét tükrüzi, hiszen napokkal korábbi hír csak akkor érdekelhet minket, ha nagyon gyakori interakciókban nyílvánul meg a kapcsolatunk

Minden Object-nél minden felhasználó közt, akik azon az Object-en keresztül kommunikálnak létrejön egy ilyen Edge érték. Ezen értékek az ismerősök hálózatát összekötő vonlak mentém keletkeznek. Minél nagyobb ezen értékek szorzata, annál valószínűbb, hogy feltűnik majd a felhasználók feed-jében a posztunk. Hosszadalmas és kitartó posztolás, állandó tartalom előállítás szükséges ahhoz, hogy hosszú távon kellő nyilvánosságot kapjon az oldalunk a rajongók Üzenőfalán.

Az alábbi előadás keretei közt osztották meg ezt a nyilvánossággal (angol nyelvtudás elengedhetetlen a videó megtekintéséhez):

A jó Facebookon folytatott marketing tehát nem merülhet ki a felhasználók számára érdekes tartalom előállításában. Az interakció a felhasználókkal nem csak az üzleti megfontolásokból lehet eredményes, hanem megjelenéseink számát, és ezáltal ismertségünket is elősegíti.

0 Tovább

A RockMelt közelről!

A tegnapi nap folyamán sikerült hozzájutnunk egy linkhez a RockMelt böngésző Beta verzójának letöltéséhez. A böngészőt a Facebook-on a RockMelt Beta alkalmazás engedélyezése után lehet igényelni, amit egy már RockMeltet használó barátunk a böngészőből tud jóváhagyni, és ezután a rockmelt.com weboldalon a Facebook accountunkkal bejelentkezve tudjuk letölteni a szofvert.

A böngésző a Chromium nyílt forráskódjának használata miatt ismerős felületetnek hat azoknak, akik használták már a Google Chrome-ot. A különbség valóban csak a két oldalon található Friend és App Edge-k, amik minden bizonnyal a folyamatosan munkavégzés legfőbb akadályozói lesznek, azon felhasználók esetében, akik a munkahelyükön is használnák a böngészőt. A Friend Edge-n látjuk az online ismerőseinket Facebookon:

A bal oldalon pedig az App Edge kapott helyet, ahol elméletileg RSS feedeket és alkalmázásokat tudunk kezelni, azonban ez a kipróbált rendszeren nem működik (még) tökéletesen. Az alapértelmezett feedek a Facebookunkról érkező Értesítéseink és a News Feed-ünk, ezek hiba nélkül és meglepő gyorsasággal üzemelnek. Aki megszokta a mobiltelefonján, hogy egy fél perces eltéréssel jelzi az adott felület a változásokat a Facebookhoz képest, annak a RockMelt késése sem fog feltűnni.

A címsor mellett továbbá találunk még egy azonnali megosztást lehetővé tevő funkció gombot, amivel az aktuális oldalunkat tudjuk elküldeni a Facebook falunkra vagy egy ismerősünknek üzenetben.

Mindezek továbbra sem tartalmaznak jelentős technikai újítást, használni viszont mindenképp jól esik, és plugin-es megoldással ellentétben egyenlőre nem úgy tűnik, hogy megterhelné akár a böngésző működését, akár a processzorunkat.

A Facebook tehát egyre teljeskörűbben hálózza be digitális életünk minden szegmensét, ezért aztán ezt a böngészőt munkahelyekre kifejezetten nem ajánljuk, mivel könnyen és végleg derékba töri a folyamatos munkafolyamatot.

 

update1:

Ami tetszik még nekünk:

- Hogy lehet úgy offline lenni a chat-en, hogy közben látjuk az online ismerősöket, de ha beszélgetést kezdeményezünk a Friend Edge-en keresztül, akkor azonnal online-ak leszünk, így nem lehet állandóan bujkálni.

- A youtube videók lejátszhatók az önállóan megnyíló chatablakokban.

- A bookmarkjaink és rss beállításaink minden gépen megmaradnak, ha bejelentkezünk a Facebook accountunkkal a RockMeltbe.

 

És amit egyenlőre nem tudunk hova tenni:

- 64 bites AMD processzoros gépen (több gépet is kipróbálva)  nem működik rendesen az App Edge - más gépen beállított rss feed-ek megjelennek és frissülnek is, de újat nem tudunk felvenni, és a meghívó küldő fül sem működik egyáltalán. Intel processzorokkal nem tapasztaltuk a problémát, a több kipróbált gép pedig alapvetően a processzor gyártójában különbözött, a többi hardver és az oprendszer szemmel láthatólag nincs hatással a működésre.

0 Tovább

Civileket a Facebookra!

 

A közösségi média nem csak a profit orientált piaci szereplőknek nyújt lehetőséget arra, hogy termékeiket és szolgáltatásaikat promotálják, illetve kapcsolatot tartsanak ügyfeleikkel. A non-profit szervezetek esetében az általuk képviselt, társadalmilag hasznos cél minél több emberhez történő eljuttatásában szintén felbecsülhetetlen jelentőségű lehet, ha képesek kialakítani egy eredményes online jelenlétet.
Mik azok a szempontok, amik szerint a non-profit szervezet online megjelenését megszervezni érdemes?
1. Indítsunk blogot!
A blog az a felület, ahol tevékenységünket a lehető legközvetlenebb formában, mégis megfelelő szintű információtartalommal tudjuk bemutatni. A blogban használjunk bensőséges és közvetlen nyelvezetet, a figyelem felkeltése érdekében postjaink mindig tartalmazzanak képet, videót legutóbbi tevékenységeinkről.
2. A blogon minden legyen megosztható!
A blogunk felületére be kell ágyaznunk minden elképzelhető és használatban lévő megosztási lehetőséget, hiszen az egész közösségi médiaipar arról szól, hogy a felhasználók maguk is hordozóivá válnak üzeneteinknek, így ezt támogatnunk kell.
3. Legyen RSS-ünk!
Az RSS biztosítja a lehetőséget, hogy a legelszántabb követőink mindig a legfrisebb információ birtokában legyenek aktuális ügyeinkről. Használjuk a blogfelülettől függetlenül üzemeltethető RSS feed előállító applikációkat, amelyekkel legfrissebb postjainkat akár automatikusan e-maillé is alakíthatjuk .
4. Készítsünk videót - mindenről!
Dokumentáljuk mindenre kiterjedően tevékenységünket, készítsünk akár vágatlan videókat, és helyezzük el azokat a YouTube-on, ahol egyébként a non-profit szervezeteknek extra szolgáltatásokat is nyújt az üzemeltető Google. Ehhez a Google Grants oldalát érdemes felkeresni, hogy társadalmi célú hirdetéseinkre kedvezményeket, és kiemelt megjelenést kapjunk.
5. Legyen Facebook Fanpage-ünk!
Készítsünk el egy Fanpage-et a Facebookon. Az itt korábban már bemutatott, a lájkolásra motiváló szempontok a nem piaci szereplőkkel szemben hatványozottabban igazak. Töltsünk fel oda képeket és videókat, lehetőleg minél többet. Rendszeresen szolgáltassunk friss tartalmat a közösségünknek. Engedélyezzük számukra a korlátlan hozzászólás lehetőségét.
6. Közöljünk rendszeres tartalmat!
Mert csak így tudunk bekerülni az rajongóink News Feed-jébe. Ez egy nagyon fontos eleme a Facebook-on való megjelenésünknek. Hogy hogyan tudjuk magunkat a lehető legnagyobb valószínűséggel a legtöbb rajongónk News Feed-jébe bejuttatni nap nap után, arról a héten még szó fog esni, itt a webbrand-en.
7. Minden feltöltött képet tag-eljünk!
Önkénteseink, munkatársaink minden bizonnyal rajongóink is lesznek az elkészült oldalon, így az ő feltüntetésük a képeknél és videóknál csak tovább növeli azoknak a körét, akik értesülnek a tevékenységükről. Ha ugyanis bejelöljük őket a tartalomban érintettség esetén, akkor biztosítjuk, hogy ismerőseik is értesülnek azokról.
8. Legyen Facebook csoportunk!
A Facebook Fanpage és a Csoportok közt alapvető különbségek vannak. Fanpage-ről nem tudunk üzenetet küldeni például, ugyanakkor a csoport nem bír önálló entitással, tehát nem tudunk a csoport nevében közölni információt a Facebookon. Nem kereskedelmi célú tevékenység esetén egy csoporttal számunkra előnyösen tudjuk kombinálni a két felület nyújtotta lehetőségeket. Fanpage-et magának a szervezetnek, míg csoportot a tágabb értelemben vett célkitűzíseknek érdemes csinálni. ("Állatkínzás ellenzői" lenne a csoport, míg a Noé Állatotthon a Fanpage.) Mind a kettőben aktívnak kell mutatkoznunk és mind a kettőt fenn kell tartanunk, ha maximalizálni akarjuk a megszólított emberek számát.
9. Hirdessünk!
A Facebookon történő hirdetés olcsó és hatékony. Pontosan meg tudjuk határozni, hogy milyen típusú felhasználóknál jelenjen meg kor, nem, életkor, lakhely, érdeklődési kör alapján, így a célcsoport elérése garantált.
10. Mindig indítsunk eseményt!
A Facebook Események szintén hihetetlen lehetőséget biztosítanak. A megjelenési szándék kinyilvánításának esetén az megjelenik az ismerősök falán, így exponenciálisan növeli az arról értesülők számát.

A közösségi média nem csak a profit orientált piaci szereplőknek nyújt lehetőséget arra, hogy termékeiket és szolgáltatásaikat promotálják, illetve kapcsolatot tartsanak ügyfeleikkel. A non-profit szervezetek esetében az általuk képviselt, társadalmilag hasznos cél minél több emberhez történő eljuttatásában szintén felbecsülhetetlen jelentőségű lehet, ha képesek kialakítani egy eredményes online jelenlétet.
Mik azok a szempontok, amik szerint a non-profit szervezet online megjelenését megszervezni érdemes?

1. Indítsunk blogot! A blog az a felület, ahol tevékenységünket a lehető legközvetlenebb formában, mégis megfelelő szintű információtartalommal tudjuk bemutatni. A blogban használjunk bensőséges és közvetlen nyelvezetet, a figyelem felkeltése érdekében postjaink mindig tartalmazzanak képet, videót legutóbbi tevékenységeinkről.

2. A blogon minden legyen megosztható! A blogunk felületére be kell ágyaznunk minden elképzelhető és használatban lévő megosztási lehetőséget, hiszen az egész közösségi médiaipar arról szól, hogy a felhasználók maguk is hordozóivá válnak üzeneteinknek, így ezt támogatnunk kell.

3. Legyen RSS-ünk! Az RSS biztosítja a lehetőséget, hogy a legelszántabb követőink mindig a legfrisebb információ birtokában legyenek aktuális ügyeinkről. Használjuk a blogfelülettől függetlenül üzemeltethető RSS feed előállító applikációkat, amelyekkel legfrissebb postjainkat akár automatikusan e-maillé is alakíthatjuk .

4. Készítsünk videót - mindenről! Dokumentáljuk mindenre kiterjedően tevékenységünket, készítsünk akár vágatlan videókat, és helyezzük el azokat a YouTube-on, ahol egyébként a non-profit szervezeteknek extra szolgáltatásokat is nyújt az üzemeltető Google. Ehhez a Google Grants oldalát érdemes felkeresni, hogy társadalmi célú hirdetéseinkre kedvezményeket, és kiemelt megjelenést kapjunk.

5. Legyen Facebook Fanpage-ünk! Készítsünk el egy Fanpage-et a Facebookon. Az itt korábban már bemutatott, a lájkolásra motiváló szempontok a nem piaci szereplőkkel szemben hatványozottabban igazak. Töltsünk fel oda képeket és videókat, lehetőleg minél többet. Rendszeresen szolgáltassunk friss tartalmat a közösségünknek. Engedélyezzük számukra a korlátlan hozzászólás lehetőségét. A Fanpage-nek adjunk egyedi megjelenést, mely megkülönböztet bennünket mindenki mástól. Használjunk speciálisan non-profit szervezeteknek kifejlesztett alkalmazásokat, mint például a Causes. (A Causes, mint az egyetlen nem játék alkalmazás a Facebook top 10-es listáján megérdemel egy külön postot, erre reméljük hamarosan sor kerül!)

6. Közöljünk rendszeres tartalmat! Mert csak így tudunk bekerülni az rajongóink News Feed-jébe. Ez egy nagyon fontos eleme a Facebook-on való megjelenésünknek. Hogy hogyan tudjuk magunkat a lehető legnagyobb valószínűséggel a legtöbb rajongónk News Feed-jébe bejuttatni nap nap után, arról a héten még szó fog esni, itt a webbrand-en.

7. Minden feltöltött képet tag-eljünk! Önkénteseink, munkatársaink minden bizonnyal rajongóink is lesznek az elkészült oldalon, így az ő feltüntetésük a képeknél és videóknál csak tovább növeli azoknak a körét, akik értesülnek a tevékenységükről. Ha ugyanis bejelöljük őket a tartalomban érintettség esetén, akkor biztosítjuk, hogy ismerőseik is értesülnek azokról.

8. Legyen Facebook csoportunk! A Facebook Fanpage és a Csoportok közt alapvető különbségek vannak. Fanpage-ről nem tudunk üzenetet küldeni például, ugyanakkor a csoport nem bír önálló entitással, tehát nem tudunk a csoport nevében közölni információt a Facebookon. Nem kereskedelmi célú tevékenység esetén egy csoporttal számunkra előnyösen tudjuk kombinálni a két felület nyújtotta lehetőségeket. Fanpage-et magának a szervezetnek, míg csoportot a tágabb értelemben vett célkitűzíseknek érdemes csinálni. ("Állatkínzás ellenzői" lenne a csoport, míg a Noé Állatotthon a Fanpage.) Mind a kettőben aktívnak kell mutatkoznunk és mind a kettőt fenn kell tartanunk, ha maximalizálni akarjuk a megszólított emberek számát.

9. Hirdessünk! A Facebookon történő hirdetés olcsó és hatékony. Pontosan meg tudjuk határozni, hogy milyen típusú felhasználóknál jelenjen meg kor, nem, életkor, lakhely, érdeklődési kör alapján, így a célcsoport elérése garantált.

10. Mindig indítsunk eseményt! A Facebook Események szintén hihetetlen lehetőséget biztosítanak. A megjelenési szándék kinyilvánításának esetén az megjelenik az ismerősök falán, így exponenciálisan növeli az arról értesülők számát.

 

A Facebook Non-profit szervezeteknek szóló saját Fanpage-e: http://www.facebook.com/nonprofits

És az összes jelenleg is megjelenő non-profit szervezet a közösségi oldalon: http://www.facebook.com/pages/?browse&ps=152

 

0 Tovább

webbrand

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek