A 2010. év harmadik negyedévéről készített kutatások szép sorjában kerülnek napvilágra, így az amerikai online hirdetési piacot érintő legfrissebb ábra kapcsán is érdemes elgondolkodnunk egy pillanatra a száraz adatok mögött rejlő folyamatokról és azok várható alakulásáról.

A Silicon Alley Insider által közölt ábrán jól látszik, hogy miközben maga a piac bővül, az online hirdetéseket kínáló cégek részesedése a Facebook további térnyerésének következtében egyre csökken. Mindez azért fontos, mert mint a webbrand-en már említettük, bármely hasonló online vagy nyomtatott hirdetéssel összehasonlítva a Facebookon való hirdetés olcsóbb és eredményesebb.

A comScore fenti ábrái azt tükrözik, hogy erre az amerikai piaci szereplők egyre nagyobb része is kezd ráébredni. A folyamat bizonyosan folytatódni is fog, és a Facebook hirdetésekben mindenképp le fogja nyomni riválisait. Már csak azért is, mert felhasználóiról olyan személyes adatok birtokában van, amelyek alapján egyedülálló módon tudja a hirdetéseket személyre szabva megjeleníteni.