Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

A Facebook dominálja a hirdetési piacot is!

A 2010. év harmadik negyedévéről készített kutatások szép sorjában kerülnek napvilágra, így az amerikai online hirdetési piacot érintő legfrissebb ábra kapcsán is érdemes elgondolkodnunk egy pillanatra a száraz adatok mögött rejlő folyamatokról és azok várható alakulásáról.

A Silicon Alley Insider által közölt ábrán jól látszik, hogy miközben maga a piac bővül, az online hirdetéseket kínáló cégek részesedése a Facebook további térnyerésének következtében egyre csökken. Mindez azért fontos, mert mint a webbrand-en már említettük, bármely hasonló online vagy nyomtatott hirdetéssel összehasonlítva a Facebookon való hirdetés olcsóbb és eredményesebb.

A comScore fenti ábrái azt tükrözik, hogy erre az amerikai piaci szereplők egyre nagyobb része is kezd ráébredni. A folyamat bizonyosan folytatódni is fog, és a Facebook hirdetésekben mindenképp le fogja nyomni riválisait. Már csak azért is, mert felhasználóiról olyan személyes adatok birtokában van, amelyek alapján egyedülálló módon tudja a hirdetéseket személyre szabva megjeleníteni.

0 Tovább

A Facebookon is beelőzi az X-Faktor a Megasztárt

A Facebookon is ölre menő küzdelem zajlik idén a kereskedelmi csatornák zenei tehetségkutatói között, úgy tűnik azonban, hogy messze nem azonos erőviszonyokkal vannak jelen a közösségi oldalon a televíziós társaságok. Az adatok azt mutatják, hogy az X-Faktor rajongótábora jelenleg bő négyszerese a Megasztárénak.

Tudjuk, hogy az RTL Klub tehetségkutatójának magasabb a nézettsége, ezt a nagyságrendbeli eltérést azonban nehéz magyarázni csupán a tévés számok alapján.

A hivatalosan közzétett tartalmak, aktivitás mennyisége sem tér el jelentősen – mindenki backstage infókat közöl, fotókat és videókat posztol a rajongóknak. Az oldalak kialakítása (például a versenyzők oldalainak rövid linkjei) az RTL-nél erősebb és mintha ők eszméltek volna gyorsabban a Facebookos tartalom erősítésében is. Ezzel együtt is meglepő az a növekedésbeli különbség, amit az X-Faktor produkált az elmúlt két hétben (lásd ábra). Az is látszik, hogy az X-Faktor ki tudta használni a tévés megjelenést és az október 23-ai és 30-ai adásnapokat követően is a megszokottnál erősebb növekedést tudott elérni – szemben a Megasztárral.

Mindez egyaránt mutathatja az erősebb márkaérték és az újdonság hatását, a fiatalabb csoportok aktívabb Facebook jelenlétét, vagy éppen a Cool Tv-n futó After X hatását.

Jó mutatószám az is, hogy a tehetségkutatók sztárjai közül egy X-Faktoros, Király L. Norbert hivatalos rajongói oldala emelkedik ki 13 ezer rajongóval, hogy ne is beszéljünk a megszüntetett nem official „Király L. Norbert Fun Club”-ról (sic!), valamint Norbi saját oldaláról, amellyel még a hazai celebek között is jelentős eredményt mutathat fel (36 ezer). Érdekes lesz majd a tévés verseny végeredménye abból a szempontból, hogy a Facebook közösségi számai mennyire működnek jó előrejelzőként.

0 Tovább

webbrand

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek