Most semmiképpen sem egy olcsó, hatékony digitális PR vagy webkettes megoldásról lesz szó, ellenben egy zseniális ötlet kiváló megvalósításáról. Azt is eláruljuk, hogy a Droga5 kreatívügynökség kampányáról nem mi írunk először, hiszen indulásakor már beszámolt róla az amerikai sajtó, élen a New York Times-szal, de amellett az eszméletlen munka mellett nem mehetünk el, amelyet a Jay-Z könyvét megelőző víruskampányba fektettek, ráadásul már a fotók is nyilvánosak.

Képek: http://www.fastcompany.com

Novemberben a rap ikon, producer, ruhagyáros, intézmény iránt rajongók (csak a Facebookon 5 és félmillióan) érdekes feladatot kaptak a Bing felületén keresztül. A 320 oldalas, 36 dalszöveg mögöttes sztoriját dekódoló könyv minden lapjáról készült egy-egy kópia, amely köztéri installáció formájában felbukkant amerikai (és egy londoni) közterületeken.

A Bingen, Jay-Z Twitter és Facebook profilján keresztül szivárogtattak infokat, majd a kereső 3D Map szolgáltatásával megkereshették azokat, amelyek egyébként az adott dalszövegrészlethez passzoló helyszínre voltak telepítve (egy medence aljára Miamiban, egy Cadillacre pingálva, egy étterem abroszaira nyomtatva New York-ban stb.). Az elsők könyvet és "örökélet" koncertjegyet nyertek. Végül mind a 320 képet azonosították, vagy élőben, vagy a böngészőben.

Az már az elején világos volt, hogy a kampány nemcsak a könyv promóciója, hanem a Bing népszerűsítését is szolgálja. A kereső állta a cehet, bár az első látásra brutális egyenlegű kampány állítólag számos barterre és keresztpromóciós ötletre épült (rádiók, billboard társaságok). Nos, mint említettük, a történet nem most kezdődött, de az elképesztő fotók mellett nem mehettünk el (slideshow itt).