Az amerikai elnökök mandátumának félidejében a szenátusi helyek egy részét, a kormányzók egy adott körét és a teljes képviselőházat választják újra. Minden elnökválasztást követő második év novemberénak első keddjén (igen, ez ilyen bonyolult) kerül sor a választásra. Ezzel kapcsolatos hírek még a hazai sajtót is uralják, ugyanakkor idén sem hozott meglepetést az eredmény, annak ellenére, hogy a legnagyobb váltás állt be az amerikai politikai erőtéren 1948 óta, de általában az elnökök pártjának jelöltjei félidőben elveszítik a választók többségének támogatását. Bush, Clinton és Reagan is vesztett, hogy csak a legutóbbiakról beszéljünk.

 

 

A CNN az idei választásokat megelőzően, már a nyár folyamán is folyamatosan vizsgálta, hogy az amerikai, földrajzi információkat is megadó Twitter felhasználókat, mint választókat mi motiválja, amikor meghozzák döntésüket a szavazófülkében.Az eredmény pontosan alátámasztja a politikai elemzők legáltalánosabb következtetéseit az időközi választásokról, miszerint a választók a jelenlegi kormányzatot büntetik félidőben, és nem az ellenzék tevékenységét, programját jutalmazzák.

 

Miért releváns mindez a közösségi média szempontjából? A tweetek elemzése azért érdekes, mert egy általunk jól kiismert esemény, kipróbált és bizonyított módszerekkel alátámasztott, hátteréről kaptunk egy pontos visszajelzést a Twitter felhasználók köréből, azt, amire számítottunk. Tehát joggal feltételezhetjük, hogy a hasonló tweet-hangulat elemzések az élet más területein is megbízható eredményt adnak.