Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Pénzért rajongót?!

A Facebookon folytatott kampányok egyik objektív mérője a lájkok száma. A Facebooker, a magyar Facebook rajongói oldal toplista által használt módszer ezek alapján releváns összehasonlításra ad lehetőséget. De hogyan tudunk oldalunknak kellő számú rajongót toborozni ahhoz, hogy felkerüljünk a toplistára? A kampány kezdeti lépéseit már tárgyaltuk itt a webbranden - léteznek azonban más, egyszerűbbnek tűnő módszerek.

Például vásárolhatunk rajongókat. Időről időre feltűnnek az interneten olyan oldalak, amelyek megfelelő ellentételezés fejében rajongók ezreit ígérik nekünk.

A Fan Hook Up nem kevesebbet ajánl, mint hogy alig 1.700 dollárért 25.000 magyarországi rajongót toboroz számunkra. Pontosan nem közlik módszereiket, illetve, hogy ezek a felhasználók miért lájkolnák oldalunkat, mindenesetre a szolgáltatás magában foglalja a garanciát is, a megvásárolt csomagban foglalt rajongói szám elérésére. Az oldalon korábbi munkáikat bemutató felület is található, amelyek azonban pár ezres rajongói tábort tudhatnak csak magukénak.

Hasonló szolgáltatásokkal már találkoztunk korábban, az ár azonban folyamatosan emelkedik, és a közösségi oldalak feljelentései nyomán ezeket a weblapokat rendszeresen el is távolítják a tárhelyszolgáltatók. (Az azonban érdekes, hogy ez esetben PayPal-on keresztük és Google Check-out-tal is fizethetünk, ami biztosítja a fogyasztói jogaink védelmét, ha mégis átverésről lenne szó. Fontos tudnunk, hogy a hasonló szolgáltatások a közösségi oldalak szabályzatát mindenképpen megsértik.)

Érdemes átgondolni, hogy az így szerzett rajongók mennyire lesznek valóban termékünk, vállalkozásunk rajongói. Mondhatjuk-e, hogy közösséget építettünk, kapcsolatot alakítottunk ki fogyasztóinkkal? Az így szerzett rajongók pedig generálnak-e majd valós forgalmat, illetve nem fognak-e gyorsan elpártolni az oldalunktól?

Aktív online közösség csakis rendszeres és hasznos tartalom szolgáltatásával, állandó interakciókkal, bevonással építhető. A könnyű és gyors Facebook-felemelkedés jegyében nem érdemes mesterségesen felduzzasztani a rajongótáborunkat, hiszen az interneten semmi sem marad rejtve.

A közösségi média világában a jó hír(név) és a hatékony közösségépítés minden objektív mérőszámnál fontosabb.

(kép forrása itt)

0 Tovább

Süssünk nagyobb tortát!

A mai napon ér véget San Francisco-ban az idei web 2.0 Summit, ahol évről évre a virtuális világ legnagyobb ászai mellett egyre nagyobb számban jelennek meg hardver és mobiltelefon gyártók vezetői is.

Azok számára, akik nem tudtak a napfényes Kaliforniába utazni a rendezvényre, a szervezők az immáron szokásosnak mondható online élő közvetítés lehetőségét biztosították a konferencia honlapján.

A hétfői napon, ahogy arról mi is szót ejtettetünk már pénteken, Mark Zuckerberg bejelentette a Facebook email szolgáltatásának elindítását, amit azonban jelenleg csak a fejlesztők és az azt külön igénylő felhasználók érhetnek el - körülbelül fél év mire mind az 500 millió Facebookozó számára valósággá válik ez a szolgáltatás is.

A világ legfiatalabb milliárdosa azonban nem csak egy előadást tartva vett részt a rendezvényen, hanem a konferencia legemblematikusabb programját képező beszélgetések egyikén is részt vett. Ezen a kerekasztal beszélgetésen a szervezők megkérdezték Zuckerberget, hogy mi a véleménye a rendezvényre elkészített, a közösségi médiát birtokló cégeket ábrázoló térképről:


Nem egy hasonló térképet, infográfot láttunk már korábban, így nem is ez az érdekes, hanem Zuckerberg válasza. Arra próbált ugyanis rávilágítani, hogy a hasonló térképek félrevezetőek a közösségi média világát illetően. Ez pedig nem másért van, mert a térkép alapú ábrázolás azt sugalja, hogy a szereplők, a cégek, egymástól képesek csak elhódítani területet, tehát egyfajta aggresszív versengés az egyetlen lehetséges út számukra, ha növekedést akarnak elérni.

A Harvardról kilépő úriember szerint azonban pont ez a gondolkodás az, amit minél inkább háttérbe kell szorítani az interneten. Ugyanis az világhálón minden felhasználó tartalmat generál, ez a tartalom pedig új, még felfedezetlen területekre is kiterjed, tehát a cégek által uralt terület korántsem oly stabil, mint azt a térképen történő ábrázolás sugallja. Ezt a gondolat menetet folytatva, könnyű belátnunk, hogyha valaki saját szeletet akar ebből a tortából, akkor annak nem a többi szereplő szeletéből kell a saját jussáért hadakoznia, hanem rá kell jönnie, miként tudja rávenni a többieket, hogy süssenek nagyobb tortát.

Érdekes belegondolni, hogy akkor a Facebook miért az email szolgáltatás bejelentésével készült a rendezvényre, ami egyértelműen a Google-Microsoft-Yahoo hármas területe az amerikai kontinens északi felén.

Mindez persze igaz az online és közösségi marketing tervezés szempontjából is: ha ugyanazokat az elemeket használjuk kampányunk során a megfelelő platformokon, mint a konkurencia, akkor sokkal kisebb hatékonyságot fogunk tudni elérni, mintha rájövünk, hogy célcsoportunk izlését például milyen egyedi és a konkurenciától merőben eltérő jellegű vírusvideóval tudjuk eltalálni.

0 Tovább

A Facebook dominálja a hirdetési piacot is!

A 2010. év harmadik negyedévéről készített kutatások szép sorjában kerülnek napvilágra, így az amerikai online hirdetési piacot érintő legfrissebb ábra kapcsán is érdemes elgondolkodnunk egy pillanatra a száraz adatok mögött rejlő folyamatokról és azok várható alakulásáról.

A Silicon Alley Insider által közölt ábrán jól látszik, hogy miközben maga a piac bővül, az online hirdetéseket kínáló cégek részesedése a Facebook további térnyerésének következtében egyre csökken. Mindez azért fontos, mert mint a webbrand-en már említettük, bármely hasonló online vagy nyomtatott hirdetéssel összehasonlítva a Facebookon való hirdetés olcsóbb és eredményesebb.

A comScore fenti ábrái azt tükrözik, hogy erre az amerikai piaci szereplők egyre nagyobb része is kezd ráébredni. A folyamat bizonyosan folytatódni is fog, és a Facebook hirdetésekben mindenképp le fogja nyomni riválisait. Már csak azért is, mert felhasználóiról olyan személyes adatok birtokában van, amelyek alapján egyedülálló módon tudja a hirdetéseket személyre szabva megjeleníteni.

0 Tovább

Gyorshír: hétfőn jön a Facebook email???

A TechCrunch pár órával ezelőtti jelentése szerint, hétfőre nagy hirtelen szervezni kezdtek egy Facebook Eventet. Mark Zuckerberg, a web2.0 Summit keretei között tartandó előadása során állítólag valami hihetetlen újdonsággal kíván előállni.

A TechCrunch szerzői úgy gondolják, hogy a Project Titan fedőnevű program, amire egy ez év februári előadásán már utalt az alapító milliárdos, válik valósággá a hétfői bejelentés után. Ha igaz a pletyka, a Facebook új frontot nyit a Google-el folytatott harcban, ugyanis a rossz nyelvek szerint a projektre a Facebook dolgozói már jó ideje csak úgy utalnak, mint a Gmail killer.

0 Tovább

Egy algoritmus vette át a hatalmat a Facebookunk felett!

Az EdgeRank azon algoritmusok összefoglaló neve, amik a Facebook szerverein futva minden felhasználónak előállítják az egyedi, személyre szabott Üzenőfalát. Azt, hogy pontosan mi alapján dől el, mi jelenik meg a felhasználóknál a Facebook központi felületén, azért fontos tudnunk, mert ha közösségi média-kampányba kezdünk a világ legnépesebb közösségi oldalán, akkor nem árt tudni, milyen szempontokon múlik, hogy azt a felhasználók lássák, annélkül, hogy bármilyen rajongói oldalt szánt szándékkal felkeresnének.

Az EdgeRank néhány részalgoritmusa nem publikus, jól is néznénk ki, ha a dollármilliókért fejlesztett rendszer minden elemét megosztanák a nyilvánossággal és a konkurenciával a programozók. Azonban a fő képletet és szempontokat még a tavasz folyamán az f8 konferencián közzé tették. A jelenlegi, tavaly december óta létező, két részből álló Üzenőfal szerkesztése tejlesen automatizált. Egyrészt szűri, hogy mely ismerőseinktől jelennek meg bennük posztok, másrészt ugyanezen ismerőseink poszt-jait is leválogatja.

Ez bár kényszermegoldás, mégis egybe esik a célszerűséggel. Ha minden ismerősünk minden poszt-ja megjelenne a Facebook központi részén, akkor kezelhetetlen mennyiségű adat állna rendelkezésünkre, és elvesznének azok a posztok, amik számunkra valóban érdekesek. Az ilyen hatalmas mennyiségű adat ráadásul túlterhelné a Facebook szervereit, amik így is tárolják mindnyájunk poszt-jait, viszont nem töltenek be mindent az azonnali elérésre előkészítve. A rendszert a keresőmotorok optimalizásának (Search Engine Optimization) mintájára News Feed Optimization-nek nevezték el.

De mi szerint tud dönteni egy rendszer arról, hogy minket mi érdekel? És ezt hogyan lehet lefordítani a matematika nyelvére?

Minden, amit látunk a Facebook Üzenőfalán az egy Object. Ha egy másik felhasználó Object-jére reagálunk, akkor jön létre köztünk és a másik felhasználó közt az Object-en keresztül egy kapcsolat, amit a Facebook Edge-nek hív.

A posztok megjenítéséhez tehát minden két felhasználó közt, minden poszt esetében a Facebook kiszámítja ezt az Edge értéket. Ezt a számot úgy kapjuk, hogy három tulajdonsághoz rendelt értékeket összesít az EdgeRank. Ezek a tulajdonságok pedig a következők:

- a posztot létrehozzó felhasználó vagy rajongói oldal közti "vonzódás" (azaz az adott felhasználó milyen gyakran látogatja a rajongói oldalt vagy szoktak-e levelezni - ez utóbbi nyilván magán felhasználók közt jelentősebb)

- a fent nevezett vonzódás, milyen interakcióban nyilvánul meg, és és az milyen súlyt kap (pl.: a kommentelés magasabb szintű mint a Like-olás)

- és egy az eltelt idővel fordítottan arányosan csökkenő szám, ami az adott poszt frisseségét tükrüzi, hiszen napokkal korábbi hír csak akkor érdekelhet minket, ha nagyon gyakori interakciókban nyílvánul meg a kapcsolatunk

Minden Object-nél minden felhasználó közt, akik azon az Object-en keresztül kommunikálnak létrejön egy ilyen Edge érték. Ezen értékek az ismerősök hálózatát összekötő vonlak mentém keletkeznek. Minél nagyobb ezen értékek szorzata, annál valószínűbb, hogy feltűnik majd a felhasználók feed-jében a posztunk. Hosszadalmas és kitartó posztolás, állandó tartalom előállítás szükséges ahhoz, hogy hosszú távon kellő nyilvánosságot kapjon az oldalunk a rajongók Üzenőfalán.

Az alábbi előadás keretei közt osztották meg ezt a nyilvánossággal (angol nyelvtudás elengedhetetlen a videó megtekintéséhez):

A jó Facebookon folytatott marketing tehát nem merülhet ki a felhasználók számára érdekes tartalom előállításában. Az interakció a felhasználókkal nem csak az üzleti megfontolásokból lehet eredményes, hanem megjelenéseink számát, és ezáltal ismertségünket is elősegíti.

0 Tovább

webbrand

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek