Annak ellenére, hogy a Világbajnokság nézői más-más országból származnak, eltérő hátterű, tapasztalatú és nézőpontú emberek, mindenkiben megvan egy közös vonás: a vágy, hogy egyesülve hazájuk többi szurkolójával részesei lehessenek az ünnepélyes pillanatoknak, amik a 2010. évi FIFA Világbajnokság csodálatos hangulatát fémjelzik. Természetesen a marketing és a branding is jelentős szerepet kap a VB ideje alatt, már csak a szponzorok miatt is, arról aztán ne is beszéljünk, hogy a hirdetni vágyók gyakorlatilag végtelen méretű célközönség figyelmét kelthetik fel.
Egy márka kiemelten arra használta fel ezt az egy hónapot, hogy ne csak a hagyományos reklámeszközökkel szólítsa meg vásárlóit, hanem a közösségi hálózatokon keresztül az online közösséget is megszólította differenciált üzeneteivel. A VB első hivatalos napján, a Budweiser elindított egy az egész bolygón elérhető, online valóságshow-t, a Bud United-ot.
Minden, a bajnokságban érintett országot egy szurkolója képviselt egy dél-afrikai házban, ahol megismertethették országukat a többiekkel, nézték a meccseket, és természetesen Budweisert ittak… A házban folyó eseményeket az show youtube csatornáján (http://www.youtube.com/budunited) lehetett nyomonkövetni, naponta frissülő tartalommal a játékok ideje alatt. Minden alkalommal, amikor egy csapat kiesett, az adott országot képviselő szurkolónak is távoznia kellett.
Andrew Snead, a cég nemzetközi reklám igazgatója, elmondta, hogy a kampány célja a Budweisert fogyasztó sörivók összefogása volt szerte a világon. (http://www.clickz.com/3640608) A győztes végül lehetőséget kapott a döntő megtekintésére, ahol a mérkőzés emberének ő adhatta át a trófeát (e megtisztelő címet egyébként első alkalommal a szurkolók választhatták meg).
A kampány nagy sikernek bizonyult, mind az „adásokat”, mind pedig a kampány facebook oldalát nagy figyelem kísérte a VB ideje alatt, nyilvánvalóan túlnyomó részt amerikai sörfogyasztó-internetezők által. Olyannyira, hogy felmerült, hogy azt a Világbajnokság után is folytatni tervezik egyenlőre tisztázatlan kondíciókkal.
Utolsó kommentek