Mindenki a közösségi média szakértőjének vallja magát manapság, épp ezért nehéz megállapítani, hogy mely honlap, blogger vagy vlogger véleményére érdemes odafigyelnünk. Most induló sorozatunkban az ilyen orgánumokat szeretnénk nektek bemutatni, azokon túl persze, melyek itt oldalt a link ajánlóban helyet kaptak már.
Elsőként, és a hétvégére készülve ma egy videót ajánlanánk a figyelmetekbe, így angol nyelvtudás elengedhetetlen a mai bejegyzés megértéséhez.
Jay a mellett próbál érvelni, hogy a közösségi média-kampányra nem azért van szükség, mert a versenytársaink is ezen eszközökkel próbálják megszólítani fogyasztóikat. Azért vállalkozzunk termékeink és szolgáltatásaink e módon történő népszerűsítésére, mert kapcsolatot akarunk kialakítani az emberekkel és ezáltal javítani kínálatunkat. Tűzzük ki célul, hogy milyen mértékben akarjuk növelni forgalmunkat és mindig tartsuk magunkat a konkrét számokhoz.
A közösségi kampányunk akkor fogja elérni ezt a kitűzött célt, ha képesek vagyunk előre tervezni, hogy milyen típusú tartalomra lesznek fogékonyak a vásárlóink, mert csak ebben az esetben fogják az általunk előállított tartalmat megosztani egymással és ezáltal válik élővé a kampányunk. Ehhez pedig kutatnunk kell és érdeklődni a leendő közösségünk tagjai iránt.
A butterscotch.com weboldal egyik visszatérő műsora a Status Update, melyben általában a közösségi média és marketing területét érintő témákat ismertet röviden a műsorvezető, Jay Goldman.
Ebben a részben pedig röviden ismerteti hogy a közösségi kampányok tervezésekor milyen szempontokat érdemes megfontolni, és milyen valós motivációk után érdemes belevágnunk egy ilyen marketing tevékenységbe. Milyen felületet és mire használjunk.
Nem újdonság az, amit Jay ebben a pár percben összefoglal. De ha sok hasonló videót nézünk, sok blogot olvasunk, akkor idővel össze fogunk tudni annyi információt szedni, hogy egy kommunikációs ügynökség szakértője sem fog tudni palira venni minket a mellébeszélésével, és meg fogjuk tudni állapítani, hogyha valóban szakértővel van dolgunk.
Utolsó kommentek