Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Last text - dokumentumfilm egy mobilszolgáltatótól

Az AT&T amerikai mobilszolgáltató figyelemfelkeltő kampányba kezdett a tavalyi év márciusában, hogy visszaszorítsa az autóvezetés közbeni sms-ezést. December 20-án pedig egy 11 perces dokumentumfilmet töltöttek fel Youtube csatornájukra, melyet az év utolsó napjaiban 800 ezren meg is tekintettek.

A videót megtámogatták egy elkötelezettséget kinyilvánító Facebook Applikációval is. A Youtube-nak hála, mi is betekinthetünk a videó nézettsége mögötti száraz adatokba:

Így kiderül az is, hogy a videó megtekintőinek többsége az idősebb korosztályból került ki, miközben mind a szereplők, mind a téma a fiatalabb felhasználók megcélzását irányozná elő. A részletes link felsorolás azt is megmutatja, hogy például a Facebookról elhanyagolható számú látogatót vonzott a kampány.

Az AT&T erre is fel volt készülve, hiszen a kampányt az első pillanattól kezdve úgy tervezték, hogy a TV-ben, nyomtatott és online sajtótermékekben egyaránt megjelenjen, sőt, civil szervezetekkel és állami szervekkel kiegészülve a videót iskolákba és nevelő otthonokba is el kívánják jutattni.

A Youtube statisztikái felbecsülhetetlen segítségek nyújtanak, hiszen gyakorlatilag valósidejű visszajelzést adnak tartalmunk fogadtatásáról, így akár menet közben is korrigálhatjuk azt célcsoportunk igényei szerint.

 

(A statisztikák minden videó alatt a megtekintések száma melletti grafikon-ikonra kattintva válnak elérhetővé.)

0 Tovább

A legolcsóbb vírusmarketing, vagy csak nem volt ötletük?

A Google kedden jelentette be új típusú operációs rendszerének, a Chrome OS-nek a Pilot programját, amelynek keretei között 60 ezer felhasználónak osztanak szét beta tesztelés céljából Chrome OS-t futattó laptopokat. A kereskedelmi megjelenés valamikor a jövő év tavaszán vagy az év második felében várható. Bár a szoftver működéséről egyenlőre még csak Youtube videók és animált bemutatók árulnak el valamit, a Google máris belekezdett a reklámkampányba.

Az alábbi videóra reakcióként kell feltölteni tehát a felhasználóknak a saját Chrome reklámjukat. El is kezdtek gyűlni a válaszvideók, azonban az egész kampány nem kicsit fura. Egyrészt miként tudnák a Youtube felhasználói elmondani, hogyan, mire és miért használnának valamit, amit még soha nem próbálhattak ki? Másrészt maga az ötlet eléggé izzadtságszagú. (Ellenvéleményeket, megfejtéseket a kommentekben várjuk!) Korábbi posztjainkban említettük, hogy nem éri meg belevágni közösségi kampányba, csak azért, hogy kampányunk közösségi legyen. Márpedig itt pontosan ez a helyzet. Ráadásul a feltöltött videók inkább üzenetek a Google-nak, hogy ki miért lenne a tökéletes jelölt a Pilot programban való szereplésre, és nem reklámoznak semmit - a feltöltőn kívül.

Az eleddig érkezett video-response-ok unalmasak, teljesen semmitmondóak és sokkal kevesebbet nézünk belőlük végig, mint a hasonló egy-random-geek-belemondja-a-webkamerájába-a-véleményét típusú vlogokból.

Ráadásul az indító videó szerintünk egyáltalán nem vicces. Kicsit olyan érzése van az embernek a megtekintése közben, mint a teleregények nézésekor: szinte fizikai fájdalamat okoz az igénytelenség és az erőlködés. De mint minden online kampány esetében, itt is igaz: csak és kizárólag az elért emberek száma alapján értékelhető a sikeresség, mivel két napja indult, ezért nem csoda, hogy 22 videó, alig pár száz megtekintést produkált mindössze. Figyelni fogjuk a továbbiakban és ha átütő siker lesz (amit kétlünk) akkor visszatérünk még a témára.

0 Tovább

Az utóbbi idők legnézettebb vírusvideói

A vírusvideők egyik mértékadó elemzője, az Unruly Media időről időre közzéteszi a legsikeresebbek listáját. Az adott vírusvideó eredeti verziója mellett más megosztón tárolt másolatokat is figyelnek, hogy minél pontosabban becsüljék meg az eredményt. Toplistájukat az össznézőszám mellett a növekedés mértéke is befolyásolja.

Az október 15. - november 15. közötti időszakban a vírusvideók nemzetközi toplistája az alábbiak szerint alakult:

1. Nike Basketball – LeBron Rise

2. T-Mobile – Welcome Back

3. DC Shoes - Ken Block’s Gymkhana Three, Part 2 – Ultimate Playground, L’Autodrome

4. Sesame Street – Smell Like a Monster

 

5. Axe – Wash Your Balls

6. Geico – Piggy

7. Call of Duty – Black Ops There’s A Solider In All Of Us

8. Tipp-Ex – A Hunter Shoots A Bear

9. Evian – Roller Babies

10. Yeo Valley – Official Video

A fenti videók java részével már találkozhattunk, persze, mivel múlt havi időintervallumot vizsgált a felmérés. További érdekesség, hogy a toplista szereplőinek egy részét két-három ügynökség készíti. Ezeknek az ügynökségeknek a munkásságát az év hátralévő részében be is kívánjuk mutatni itt, a webbrand-en.

A legfrissebb viral toplista egyébként a Visible Measures oldalán tekinthető meg, és még mindig szerepel rajta az egy hónapos felmérés néhány helyezettje.

0 Tovább
12
»

webbrand

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek