A reblog.hu-n való regisztráció időpontja, a reblog.hu megtekintése során
rögzítésre kerül az utolsó belépés időpontja, illetve egyes esetekben -
a felhasználó számítógépének beállításától függően - a böngésző és az
operációs rendszer típusa valamint az IP cím.
Ezen adatokat a rendszer automatikusan naplózza.
Süti beállítások
Az anonim látogatóazonosító (cookie, süti) egy olyan egyedi - azonosításra,
illetve profilinformációk tárolására alkalmas - jelsorozat, melyet a szolgáltatók
a látogatók számítógépére helyeznek el...
A szolgáltatást a Mediaworks Hungary Zrt.
(székhely: 1082 Budapest, Üllői út 48., továbbiakban: „Szolgáltató”) nyújtja
az alább leírt feltételekkel. A belépéssel elfogadod felhasználási feltételeinket.
Sok ember úgy tekint a YouTube-ra, mint zenei klippek, cuki cica videók és nevetséges mémek végtelen tárházára. Ismertsége és látogatottsága idehaza is óriása, éppen ezért a marketingeseknek sem ártana legalább annyira komolyan venni, mint a Google-t vagy a Facebookot. Milliónyi látogatója rengeteget keresgél, ebben segíti őket a tulajdonos Google kereső technológiája is. Ez a kifinomult videó kereső a YouTube sikerének egyik sarokköve.
A hazai cégek nem kimondottan korai elfogadók a YouTube tekintetében sem, pedig már évek óta lehetőségük lenne létrehozni önálló márka csatornákat a világ legnagyobb videomegosztó portálján. Széleskörű népszerűsége ellenére egyelőre csak fékezett habzással ragadta meg a marketingesek és PR-osok fantáziáját. Ebben közre játszhatnak a tartalom előállítás aránylag magas költségei és a hazai internetező közönség szokásai is. Így viszont az újdonság erejével fog hatni, ha márkánk vadonatúj YouTube csatornájával villogunk. Amennyiben már rendelkezünk ilyennel, akkor sem érdemes hátradőlni, mert egyáltalán nem biztos, hogy a legtöbbet hozzuk ki belőle.
A Toyota hétfőn rakta fel hivatalos Youtube csatornájára a Prius Goes Plural nevet viselő kampányindító videóját. (Természetesen a Facebook és a Twitter sem maradhat ki a jóból, így készítettek a kampányhoz egyedi oldalt és alakították át azt az aktualitásnak megfelelően.)
A videóban az angol többesszám sokféle jelét ismertetik, majd felteszik a kérdést, hogy vajon mi lehet a Prius többesszáma. A Prius az amerikai piac elsőszámú hybrid hajtáslánccal felszerelt személyautója, és a Toyota a következő évben kívánja előkészíteni a hybrid flottájának bővítését. Ehhez készítik ezt a kampányt, melynek keretei között a honlapon és a Facebook oldalukon is lehet szavazni, hogy mi legyen az új Prius család neve, ha többen lesznek benne.
Nyilvánvalóan az angol nyelv adta lehetőség nélkül ez az ötlet nem adoptálható, ugyanakkor érdekes átgondolni, mire is jó ez az egész a Toyotának - azon túl persze, hogy így majd lesz neve a termékcsaládnak.
A közösségi média adta lehetőségekkel élve bevonják a korábbi, meglévő ügyfeleiket a vállalat munkájába. Ezzel a bensőséges érzéssel tovább növelik az elkötelezettséget bennük, ahogy azt korábban is több kampányukban már meg is tették, például így:
Autót még Amerikában is csak jó pár évente vesz az emberfia, pláne az a vásárlói kör, akiknek fontos a környezetvédelem és a fenntarthatóság - tehát akik elsődlegesen a Priust választanák, így a két autóvásárlás között kiemelten nehéz feladat lehet a brand és az ügyfél közötti kapcsolat életben tartása. Ezek az akciók mind-mind az elhivatottságot és a közösségi élményt adhatják azoknak, akik részt vesznek benne, így nem is feltétlenül az új ügyfelek becserkészése a céljuk. Felmerül persze a jogos kérdés, hogy értékesebb-e egy sok éve hűséges vásárló, mint egy új fogyasztó, főleg mivel autókról van szó, de minden bizonnyal kijelenthetjük, hogy, igen, sokkal. A Toyota szerint legalábbis ez egyértelműnek látszik.
update (2011.01.14.)
Elkerülte a figyelmünket a hír, hogy a kampány további elemeiről is tudni már egy s mást. A CIE Games, az egyik legnagyobb online játékfejlesztő cég (leginkább ők is a Facebookra koncentrálnak egyébként), autós platformján, a Car Townban a detroiti autószalonon való bemutatással egyidőben már elérhetőek lesznek az új modellek. Azok olcsóbbak és fentarthatóbbak lesznek a játékban is a hagyományos, benzin üzemű gépjárműveknél.
Bizonyára sokan emlékszünk rá, amikor nyáron felröppent a hír, hogy Ridley Scott és az Oscar-díjas Kevin MacDonald olyan filmet készít, amit kizárólag Youtube videókból fognak összeállítani. Közösségi filmkészítés, ez már igen!
Az élet egy napban projekthez több mint 80 ezer videót neveztek a legnagyobb videómegosztó portál felhasználói, amelyek közül 1100-nál is többet válogattak be a a készítők a kész anyagba. A hivatalos bemutatóra a Sundance Filmfesztiválon kerül sor, de a lényeg, hogy a világpremierrel egy időben a Youtube-on is közvetítik az alkotást.
A január 27-ei bemutatóig hátralévő időben a projekt Youtube csatornáját érdemes böngészgetni, ahova már felkerült a hivatalos trailer. Egy videó, ami a filmben is visszaköszön majd:
Kiváncsian várjuk a szívszorító, megacuki és megdöbbentő pillanatokat a hétköznapi emberek mindennapjairól, amiket másfél órán keresztül két filmes óriás tolmácsolásában tekinthetünk meg.
A KLM holland légitársaság helyesen ismerte fel, hogy az ügyfelekkel való jó kapcsolat fenntartása a közösségi médián keresztül hihetetlen előnyökkel járhat. Ennek az állításnak a valóságtartalmát igazolandó egy kísérletbe vágtak bele. Be akarták bizonyítani, hogy hihetetlen mennyiségű embert képesek elérni, ha kihasználják a megosztásban rejlő elképesztő potenciált.
A reptéri váró unalmas hely. Mindenki szembesült már vele, főleg tengerentúli járatok esetében, hogy a boarding és a check-in között eltöltendő idő soha nem akar véget érni. A KLM Surprise kampánya pontosan ezt az intervallumot akarta kitölteni az utasaik jókedvre derítésével.
Ehhez felhasználták, hogy utasaik egy része bejelentkezett Foursquare felületen a járatára, illetve, hogy Twitteren megosztottak valamit a várakozásukkal vagy járatukkal kapcsolatban. Ezen utasok közösségi média felületeken nyilvánosan megosztott fotói és adatai alapján először egy csapat KLM alkalmazott kitalálta, hogy milyen kis apró ajándéknak örülne esetleg a kedves utas. Ezután az ajándékot meg is vették a reptéri boltok valamelyikében, majd nekiálltak a reptéri váróban megkeresni az adott személyt, és átadták a kis ajándékot.
Mindezt videóra is rögzítették, és közzétették a youtube-on. Ami érdekes, hogy még a videó megosztása előtt, csak a megajándékozott személyek tweet-jei alapján több mint egy milliószor osztották meg a világgal a KLM akciójának hírét - csak a twitteren...
Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.
Utolsó kommentek