Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

TOP 10 - A legnagyobb magyar alvó oldalak a Facebookon

Erős felütéssel kezdünk: az élet igazságtalan. Sokan éjt nappallá téve dolgoznak, posztolnak, hirdetéseket vagy egyéb promóciós eszközöket alkalmaznak, rajongókat vásárolnak és a lelküket is kiteszik, hogy egyre többen csatlakozzanak oldalukhoz.

És vannak a szerencsésebbek. Nekik nem kell semmilyen erőfeszítést tenniük azért, hogy rajongókat gyűjtsenek, sőt, a hívek sokszor posztok sokaságában osztják meg egymással az oldalon élményeiket, véleményüket (vö. user engagement).

Íme azoknak az oldalaknak a toplistája (forrás: facebooker adatbázis), amelyeknek nincs vagy alig van saját aktivitásuk, de rajongójuk annál több.

1. BALATON - 181 ezer
2. I bet Hungary can get 1 million fans before any other European Country. 139 ezer
3. Budapest - 137 ezer
4. Pálinka - 136 ezer
5. I love Balaton - 132 ezer
6. Bundas Kenyer - 119 ezer
7. Magyar Népmesék - 112 ezer
8. Nincs kedvem tanulni - 109 ezer
9. A telefonom mellett alszom - 81 ezer
10. Balaton lake - 75 ezer
0 Tovább

Lájk-o-meter a 46. héten

A Facebooker, a hazánkhoz köthető Facebook Rajongói oldalakat listázó honlap minden héten közzétesz egy heti össszesítőt, az aktuális, hazai kampányokhoz köthető és a just-for-fun közösségek alakulásáról.

A 46. heti összesítő már pár napja elérhető, és a következő megállapításokat tehetjük a magyar Facebook közösség Lájkolási szokásait érintően:

1. Továbbra is tarolnak a tehetségkutató műsorok és az azokban feltűnő énekesek oldalai. Király L. Norbert rajongói oldala sorozatosan mindennap bekerül a napi legtöbb Lájkot bezsákolók élvonalába, már több mint 130 ezer követője van.

2. A VIVA TV több műsorvezetőjének oldala is eltünt, ami feltehetőleg egy egységesítés előszele is lehet.

3. A Nemzeti Sport, minden bizonnyal az éppen folyó kampánya miatt is nagy nyertese volt a múlt hétnek, érdemes lesz figyelni a követőik számát az elkövetkezendő időszakban, ha kiváncsiak vagyunk egy hasonló kampány hatékonyságára.

4. Néhány oldal különös körülmények közt eltünt, például a Tartsd meg az aprót te mocskos állat, amit az összesítő összeállítójával együtt gyászolunk.

5. A Corvin bevásárlóközpont majdnem megduplázta a rajongói táborát, ez egy 10 ezer fő alatti csoporttól nem kis dolog.

6. Egy dolog biztos hétről hétre: a Túró Rudi tovább nőtt és egyenlőre senki meg se közelíti a termék népszerűségét - ami nagyon is érthető:)

0 Tovább

Pénzért rajongót?!

A Facebookon folytatott kampányok egyik objektív mérője a lájkok száma. A Facebooker, a magyar Facebook rajongói oldal toplista által használt módszer ezek alapján releváns összehasonlításra ad lehetőséget. De hogyan tudunk oldalunknak kellő számú rajongót toborozni ahhoz, hogy felkerüljünk a toplistára? A kampány kezdeti lépéseit már tárgyaltuk itt a webbranden - léteznek azonban más, egyszerűbbnek tűnő módszerek.

Például vásárolhatunk rajongókat. Időről időre feltűnnek az interneten olyan oldalak, amelyek megfelelő ellentételezés fejében rajongók ezreit ígérik nekünk.

A Fan Hook Up nem kevesebbet ajánl, mint hogy alig 1.700 dollárért 25.000 magyarországi rajongót toboroz számunkra. Pontosan nem közlik módszereiket, illetve, hogy ezek a felhasználók miért lájkolnák oldalunkat, mindenesetre a szolgáltatás magában foglalja a garanciát is, a megvásárolt csomagban foglalt rajongói szám elérésére. Az oldalon korábbi munkáikat bemutató felület is található, amelyek azonban pár ezres rajongói tábort tudhatnak csak magukénak.

Hasonló szolgáltatásokkal már találkoztunk korábban, az ár azonban folyamatosan emelkedik, és a közösségi oldalak feljelentései nyomán ezeket a weblapokat rendszeresen el is távolítják a tárhelyszolgáltatók. (Az azonban érdekes, hogy ez esetben PayPal-on keresztük és Google Check-out-tal is fizethetünk, ami biztosítja a fogyasztói jogaink védelmét, ha mégis átverésről lenne szó. Fontos tudnunk, hogy a hasonló szolgáltatások a közösségi oldalak szabályzatát mindenképpen megsértik.)

Érdemes átgondolni, hogy az így szerzett rajongók mennyire lesznek valóban termékünk, vállalkozásunk rajongói. Mondhatjuk-e, hogy közösséget építettünk, kapcsolatot alakítottunk ki fogyasztóinkkal? Az így szerzett rajongók pedig generálnak-e majd valós forgalmat, illetve nem fognak-e gyorsan elpártolni az oldalunktól?

Aktív online közösség csakis rendszeres és hasznos tartalom szolgáltatásával, állandó interakciókkal, bevonással építhető. A könnyű és gyors Facebook-felemelkedés jegyében nem érdemes mesterségesen felduzzasztani a rajongótáborunkat, hiszen az interneten semmi sem marad rejtve.

A közösségi média világában a jó hír(név) és a hatékony közösségépítés minden objektív mérőszámnál fontosabb.

(kép forrása itt)

0 Tovább

webbrand

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek