Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Hallgass közösségileg finanszírozott zenét

A szakmai blogok gondoskodnak róla, hogy a crowdsourcing, a közösségi finanszírozás legyen az új buzzword a web 2.0 világában. A dolog lényege, hogy ha elég szimpatikus az ügy, projekt, vállakozás vagy bármi, amit kitaláltál, és elég nagy zajt tudsz csapni, akkor akár még másoknak is érdekes lehet, és megdobnak pár fillérrel.

A sok fillérből aztán forint vagy akár sok ezer forint lesz, és akár még meg is valósulhat álmaid vállalkozása. Az elméleti háttérrel most nem is untatnánk benneteket (arról itt részletesen olvashattok), hanem pattanjunk is rá egy friss zenei projektre.



Három napja zárult a Kickstarteren Maga Bo, a világutazó dj, zenész, MC és producer közösségi projektje, amely során 5.000 dollárt akart összekalapozni új albuma, a Quilombo do Futuro befejezéséhez.



A három éve készülő, utazásai során helyi közreműködőkkel leginkább Dél-Amerikában felvett anyag zeneileg már teljesen kész volt, amikor úgy döntött, a mastereléshez (nevezzük végleges keverésnek - ez egy viszonylag költséges stúdiómunka, a terjesztéshez, webes jelenléthez stb.) nyílt kunyizásba kezd. Végül 149 adományozó 5.779 dollárt dobott neki össze, igaz, közben a jutalomfalatok jól kidolgozott rendszerében speciális dj verziókat, remixeket vagy CD-ket kaptak a mecénások.

Megjelenés február közepén, addig pár ízelítő a zenei világból.

0 Tovább

Adósságkezelés már mobilon is

Az amerikai In Charge civil szervezet mobilalkalmazással segíti a hitelkárosultakon. A szervezet felismerte, hogy az okostelefonok terjedésével újabb eszközt kapott a kezébe, amellyel informálhatja a károsultakat, annak érdekében, hogy nem veszítsék el otthonukat.

Tekintve, hogy 116 millióra becsülik az amerikai smartphone tulajdonosok számát, és 2012-re a telefonok eladása megveri a PC és laptoppiacot, kézenfekvő volt, hogy ez a platform is terítékre kerül. Egyébként hazai kereskedelmi televíziós riportokban is láttunk olyan hitelkárosultat, aki prémiumkategóriás ruhában, az iPhone-ján számolgatta, hogy miért is nem tudja fizetni a frankhitelt, tehát kétségtelenül van létjogosultsága az appnak.

Az InCharge Debt Solutions általános missziója a pénzügyi tudatossá növelése és a hiteltanácsadás, ezt kapjuk itt is. A pofonegyszerű – és természetesen ingyenes alkalmazás egyrészt hasznos know-how gyűjtemény, másrészt egyszerű klikkelj és hívj rendszerével azonnal a professzionális segítséget nyújtó kollégákhoz vezeti a bankkártya vagy jelzáloghitel fizetésével megszorult fogyasztókat.

Mivel Amerikában vagyunk, cél, az ésszerűség, így például már a telefonból megtudjuk, hogy mely iratokat számlákat gyűjtsünk össze a hívás előtt. Vagy éppen azokat a jeleket is összegyűjtötték, amikor érdemes szakemberhez fordulni, pl. még tudom fizetni a hitelt, de minden hónapban el kell gondolkodni, hogy melyik ujjamba harapjak a rezsi tételeknél stb.

Tekintve, hogy itthon is kb. 120-160 ezer család van veszélyben, kíváncsiak vagyunk ki lesz az első az app-piacon.

0 Tovább

Süssünk nagyobb tortát!

A mai napon ér véget San Francisco-ban az idei web 2.0 Summit, ahol évről évre a virtuális világ legnagyobb ászai mellett egyre nagyobb számban jelennek meg hardver és mobiltelefon gyártók vezetői is.

Azok számára, akik nem tudtak a napfényes Kaliforniába utazni a rendezvényre, a szervezők az immáron szokásosnak mondható online élő közvetítés lehetőségét biztosították a konferencia honlapján.

A hétfői napon, ahogy arról mi is szót ejtettetünk már pénteken, Mark Zuckerberg bejelentette a Facebook email szolgáltatásának elindítását, amit azonban jelenleg csak a fejlesztők és az azt külön igénylő felhasználók érhetnek el - körülbelül fél év mire mind az 500 millió Facebookozó számára valósággá válik ez a szolgáltatás is.

A világ legfiatalabb milliárdosa azonban nem csak egy előadást tartva vett részt a rendezvényen, hanem a konferencia legemblematikusabb programját képező beszélgetések egyikén is részt vett. Ezen a kerekasztal beszélgetésen a szervezők megkérdezték Zuckerberget, hogy mi a véleménye a rendezvényre elkészített, a közösségi médiát birtokló cégeket ábrázoló térképről:


Nem egy hasonló térképet, infográfot láttunk már korábban, így nem is ez az érdekes, hanem Zuckerberg válasza. Arra próbált ugyanis rávilágítani, hogy a hasonló térképek félrevezetőek a közösségi média világát illetően. Ez pedig nem másért van, mert a térkép alapú ábrázolás azt sugalja, hogy a szereplők, a cégek, egymástól képesek csak elhódítani területet, tehát egyfajta aggresszív versengés az egyetlen lehetséges út számukra, ha növekedést akarnak elérni.

A Harvardról kilépő úriember szerint azonban pont ez a gondolkodás az, amit minél inkább háttérbe kell szorítani az interneten. Ugyanis az világhálón minden felhasználó tartalmat generál, ez a tartalom pedig új, még felfedezetlen területekre is kiterjed, tehát a cégek által uralt terület korántsem oly stabil, mint azt a térképen történő ábrázolás sugallja. Ezt a gondolat menetet folytatva, könnyű belátnunk, hogyha valaki saját szeletet akar ebből a tortából, akkor annak nem a többi szereplő szeletéből kell a saját jussáért hadakoznia, hanem rá kell jönnie, miként tudja rávenni a többieket, hogy süssenek nagyobb tortát.

Érdekes belegondolni, hogy akkor a Facebook miért az email szolgáltatás bejelentésével készült a rendezvényre, ami egyértelműen a Google-Microsoft-Yahoo hármas területe az amerikai kontinens északi felén.

Mindez persze igaz az online és közösségi marketing tervezés szempontjából is: ha ugyanazokat az elemeket használjuk kampányunk során a megfelelő platformokon, mint a konkurencia, akkor sokkal kisebb hatékonyságot fogunk tudni elérni, mintha rájövünk, hogy célcsoportunk izlését például milyen egyedi és a konkurenciától merőben eltérő jellegű vírusvideóval tudjuk eltalálni.

0 Tovább

webbrand

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek