Az AT&T amerikai mobilszolgáltató figyelemfelkeltő kampányba kezdett a tavalyi év márciusában, hogy visszaszorítsa az autóvezetés közbeni sms-ezést. December 20-án pedig egy 11 perces dokumentumfilmet töltöttek fel Youtube csatornájukra, melyet az év utolsó napjaiban 800 ezren meg is tekintettek.

A videót megtámogatták egy elkötelezettséget kinyilvánító Facebook Applikációval is. A Youtube-nak hála, mi is betekinthetünk a videó nézettsége mögötti száraz adatokba:

Így kiderül az is, hogy a videó megtekintőinek többsége az idősebb korosztályból került ki, miközben mind a szereplők, mind a téma a fiatalabb felhasználók megcélzását irányozná elő. A részletes link felsorolás azt is megmutatja, hogy például a Facebookról elhanyagolható számú látogatót vonzott a kampány.

Az AT&T erre is fel volt készülve, hiszen a kampányt az első pillanattól kezdve úgy tervezték, hogy a TV-ben, nyomtatott és online sajtótermékekben egyaránt megjelenjen, sőt, civil szervezetekkel és állami szervekkel kiegészülve a videót iskolákba és nevelő otthonokba is el kívánják jutattni.

A Youtube statisztikái felbecsülhetetlen segítségek nyújtanak, hiszen gyakorlatilag valósidejű visszajelzést adnak tartalmunk fogadtatásáról, így akár menet közben is korrigálhatjuk azt célcsoportunk igényei szerint.

 

(A statisztikák minden videó alatt a megtekintések száma melletti grafikon-ikonra kattintva válnak elérhetővé.)