Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Süssünk nagyobb tortát!

A mai napon ér véget San Francisco-ban az idei web 2.0 Summit, ahol évről évre a virtuális világ legnagyobb ászai mellett egyre nagyobb számban jelennek meg hardver és mobiltelefon gyártók vezetői is.

Azok számára, akik nem tudtak a napfényes Kaliforniába utazni a rendezvényre, a szervezők az immáron szokásosnak mondható online élő közvetítés lehetőségét biztosították a konferencia honlapján.

A hétfői napon, ahogy arról mi is szót ejtettetünk már pénteken, Mark Zuckerberg bejelentette a Facebook email szolgáltatásának elindítását, amit azonban jelenleg csak a fejlesztők és az azt külön igénylő felhasználók érhetnek el - körülbelül fél év mire mind az 500 millió Facebookozó számára valósággá válik ez a szolgáltatás is.

A világ legfiatalabb milliárdosa azonban nem csak egy előadást tartva vett részt a rendezvényen, hanem a konferencia legemblematikusabb programját képező beszélgetések egyikén is részt vett. Ezen a kerekasztal beszélgetésen a szervezők megkérdezték Zuckerberget, hogy mi a véleménye a rendezvényre elkészített, a közösségi médiát birtokló cégeket ábrázoló térképről:


Nem egy hasonló térképet, infográfot láttunk már korábban, így nem is ez az érdekes, hanem Zuckerberg válasza. Arra próbált ugyanis rávilágítani, hogy a hasonló térképek félrevezetőek a közösségi média világát illetően. Ez pedig nem másért van, mert a térkép alapú ábrázolás azt sugalja, hogy a szereplők, a cégek, egymástól képesek csak elhódítani területet, tehát egyfajta aggresszív versengés az egyetlen lehetséges út számukra, ha növekedést akarnak elérni.

A Harvardról kilépő úriember szerint azonban pont ez a gondolkodás az, amit minél inkább háttérbe kell szorítani az interneten. Ugyanis az világhálón minden felhasználó tartalmat generál, ez a tartalom pedig új, még felfedezetlen területekre is kiterjed, tehát a cégek által uralt terület korántsem oly stabil, mint azt a térképen történő ábrázolás sugallja. Ezt a gondolat menetet folytatva, könnyű belátnunk, hogyha valaki saját szeletet akar ebből a tortából, akkor annak nem a többi szereplő szeletéből kell a saját jussáért hadakoznia, hanem rá kell jönnie, miként tudja rávenni a többieket, hogy süssenek nagyobb tortát.

Érdekes belegondolni, hogy akkor a Facebook miért az email szolgáltatás bejelentésével készült a rendezvényre, ami egyértelműen a Google-Microsoft-Yahoo hármas területe az amerikai kontinens északi felén.

Mindez persze igaz az online és közösségi marketing tervezés szempontjából is: ha ugyanazokat az elemeket használjuk kampányunk során a megfelelő platformokon, mint a konkurencia, akkor sokkal kisebb hatékonyságot fogunk tudni elérni, mintha rájövünk, hogy célcsoportunk izlését például milyen egyedi és a konkurenciától merőben eltérő jellegű vírusvideóval tudjuk eltalálni.

0 Tovább

Gyorshír: hétfőn jön a Facebook email???

A TechCrunch pár órával ezelőtti jelentése szerint, hétfőre nagy hirtelen szervezni kezdtek egy Facebook Eventet. Mark Zuckerberg, a web2.0 Summit keretei között tartandó előadása során állítólag valami hihetetlen újdonsággal kíván előállni.

A TechCrunch szerzői úgy gondolják, hogy a Project Titan fedőnevű program, amire egy ez év februári előadásán már utalt az alapító milliárdos, válik valósággá a hétfői bejelentés után. Ha igaz a pletyka, a Facebook új frontot nyit a Google-el folytatott harcban, ugyanis a rossz nyelvek szerint a projektre a Facebook dolgozói már jó ideje csak úgy utalnak, mint a Gmail killer.

0 Tovább

webbrand

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Legfrissebb bejegyzések

Utolsó kommentek