Az amerikai In Charge civil szervezet mobilalkalmazással segíti a hitelkárosultakon. A szervezet felismerte, hogy az okostelefonok terjedésével újabb eszközt kapott a kezébe, amellyel informálhatja a károsultakat, annak érdekében, hogy nem veszítsék el otthonukat.

Tekintve, hogy 116 millióra becsülik az amerikai smartphone tulajdonosok számát, és 2012-re a telefonok eladása megveri a PC és laptoppiacot, kézenfekvő volt, hogy ez a platform is terítékre kerül. Egyébként hazai kereskedelmi televíziós riportokban is láttunk olyan hitelkárosultat, aki prémiumkategóriás ruhában, az iPhone-ján számolgatta, hogy miért is nem tudja fizetni a frankhitelt, tehát kétségtelenül van létjogosultsága az appnak.

Az InCharge Debt Solutions általános missziója a pénzügyi tudatossá növelése és a hiteltanácsadás, ezt kapjuk itt is. A pofonegyszerű – és természetesen ingyenes alkalmazás egyrészt hasznos know-how gyűjtemény, másrészt egyszerű klikkelj és hívj rendszerével azonnal a professzionális segítséget nyújtó kollégákhoz vezeti a bankkártya vagy jelzáloghitel fizetésével megszorult fogyasztókat.

Mivel Amerikában vagyunk, cél, az ésszerűség, így például már a telefonból megtudjuk, hogy mely iratokat számlákat gyűjtsünk össze a hívás előtt. Vagy éppen azokat a jeleket is összegyűjtötték, amikor érdemes szakemberhez fordulni, pl. még tudom fizetni a hitelt, de minden hónapban el kell gondolkodni, hogy melyik ujjamba harapjak a rezsi tételeknél stb.

Tekintve, hogy itthon is kb. 120-160 ezer család van veszélyben, kíváncsiak vagyunk ki lesz az első az app-piacon.