Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Google +1

A Google továbbra sem kíván lemondani az online közösségek erejéről. A Buzz után újabb ötlettel álltak elő.

Itt a +1! De várjunk csak, mintha már láttunk volna ilyet valahol....

A szolgáltatás jelenleg kísérleti szakaszban van. Csak azok használhatják, akik erre külön jelentkeznek. Ha ezt megtettétek, a google.com keresési találataitok mellett megjelenik egy +1 ikon, amit megnyomva az adott találatot ajánlhatjátok barátaitok, ismerőseitek, és az egész világ számára. Mindez a fizetett hirdetésekre ugyanígy igaz.

Könnyen elképzelhető, hogy ismerőseink véleménye segíteni fog minket a jövőben, hogy célba érjünk az internet rengetegében, de mintha ezzel kicsit elkéstek volna. Az új szolgáltatás tesztelésének indulásakor ugyanis, már mindenhol megtalálhatók a Facebook nagyon hasonló funkciójú Like, illetve Recommend gombjai, amik eredményét ráadásul keresés nélkül, saját hírfolyamunkban kapjuk kézhez.
Mindezek ellenére azért mi szurkolunk nekik, hiszen ha a keresőóriás labdába tud rúgni, az a verseny erősödéséhez és így a szolgáltatások javulásához vezet.

0 Tovább

A legolcsóbb vírusmarketing, vagy csak nem volt ötletük?

A Google kedden jelentette be új típusú operációs rendszerének, a Chrome OS-nek a Pilot programját, amelynek keretei között 60 ezer felhasználónak osztanak szét beta tesztelés céljából Chrome OS-t futattó laptopokat. A kereskedelmi megjelenés valamikor a jövő év tavaszán vagy az év második felében várható. Bár a szoftver működéséről egyenlőre még csak Youtube videók és animált bemutatók árulnak el valamit, a Google máris belekezdett a reklámkampányba.

Az alábbi videóra reakcióként kell feltölteni tehát a felhasználóknak a saját Chrome reklámjukat. El is kezdtek gyűlni a válaszvideók, azonban az egész kampány nem kicsit fura. Egyrészt miként tudnák a Youtube felhasználói elmondani, hogyan, mire és miért használnának valamit, amit még soha nem próbálhattak ki? Másrészt maga az ötlet eléggé izzadtságszagú. (Ellenvéleményeket, megfejtéseket a kommentekben várjuk!) Korábbi posztjainkban említettük, hogy nem éri meg belevágni közösségi kampányba, csak azért, hogy kampányunk közösségi legyen. Márpedig itt pontosan ez a helyzet. Ráadásul a feltöltött videók inkább üzenetek a Google-nak, hogy ki miért lenne a tökéletes jelölt a Pilot programban való szereplésre, és nem reklámoznak semmit - a feltöltőn kívül.

Az eleddig érkezett video-response-ok unalmasak, teljesen semmitmondóak és sokkal kevesebbet nézünk belőlük végig, mint a hasonló egy-random-geek-belemondja-a-webkamerájába-a-véleményét típusú vlogokból.

Ráadásul az indító videó szerintünk egyáltalán nem vicces. Kicsit olyan érzése van az embernek a megtekintése közben, mint a teleregények nézésekor: szinte fizikai fájdalamat okoz az igénytelenség és az erőlködés. De mint minden online kampány esetében, itt is igaz: csak és kizárólag az elért emberek száma alapján értékelhető a sikeresség, mivel két napja indult, ezért nem csoda, hogy 22 videó, alig pár száz megtekintést produkált mindössze. Figyelni fogjuk a továbbiakban és ha átütő siker lesz (amit kétlünk) akkor visszatérünk még a témára.

0 Tovább

Gyorshír: hétfőn jön a Facebook email???

A TechCrunch pár órával ezelőtti jelentése szerint, hétfőre nagy hirtelen szervezni kezdtek egy Facebook Eventet. Mark Zuckerberg, a web2.0 Summit keretei között tartandó előadása során állítólag valami hihetetlen újdonsággal kíván előállni.

A TechCrunch szerzői úgy gondolják, hogy a Project Titan fedőnevű program, amire egy ez év februári előadásán már utalt az alapító milliárdos, válik valósággá a hétfői bejelentés után. Ha igaz a pletyka, a Facebook új frontot nyit a Google-el folytatott harcban, ugyanis a rossz nyelvek szerint a projektre a Facebook dolgozói már jó ideje csak úgy utalnak, mint a Gmail killer.

0 Tovább

Civileket a Facebookra!

 

A közösségi média nem csak a profit orientált piaci szereplőknek nyújt lehetőséget arra, hogy termékeiket és szolgáltatásaikat promotálják, illetve kapcsolatot tartsanak ügyfeleikkel. A non-profit szervezetek esetében az általuk képviselt, társadalmilag hasznos cél minél több emberhez történő eljuttatásában szintén felbecsülhetetlen jelentőségű lehet, ha képesek kialakítani egy eredményes online jelenlétet.
Mik azok a szempontok, amik szerint a non-profit szervezet online megjelenését megszervezni érdemes?
1. Indítsunk blogot!
A blog az a felület, ahol tevékenységünket a lehető legközvetlenebb formában, mégis megfelelő szintű információtartalommal tudjuk bemutatni. A blogban használjunk bensőséges és közvetlen nyelvezetet, a figyelem felkeltése érdekében postjaink mindig tartalmazzanak képet, videót legutóbbi tevékenységeinkről.
2. A blogon minden legyen megosztható!
A blogunk felületére be kell ágyaznunk minden elképzelhető és használatban lévő megosztási lehetőséget, hiszen az egész közösségi médiaipar arról szól, hogy a felhasználók maguk is hordozóivá válnak üzeneteinknek, így ezt támogatnunk kell.
3. Legyen RSS-ünk!
Az RSS biztosítja a lehetőséget, hogy a legelszántabb követőink mindig a legfrisebb információ birtokában legyenek aktuális ügyeinkről. Használjuk a blogfelülettől függetlenül üzemeltethető RSS feed előállító applikációkat, amelyekkel legfrissebb postjainkat akár automatikusan e-maillé is alakíthatjuk .
4. Készítsünk videót - mindenről!
Dokumentáljuk mindenre kiterjedően tevékenységünket, készítsünk akár vágatlan videókat, és helyezzük el azokat a YouTube-on, ahol egyébként a non-profit szervezeteknek extra szolgáltatásokat is nyújt az üzemeltető Google. Ehhez a Google Grants oldalát érdemes felkeresni, hogy társadalmi célú hirdetéseinkre kedvezményeket, és kiemelt megjelenést kapjunk.
5. Legyen Facebook Fanpage-ünk!
Készítsünk el egy Fanpage-et a Facebookon. Az itt korábban már bemutatott, a lájkolásra motiváló szempontok a nem piaci szereplőkkel szemben hatványozottabban igazak. Töltsünk fel oda képeket és videókat, lehetőleg minél többet. Rendszeresen szolgáltassunk friss tartalmat a közösségünknek. Engedélyezzük számukra a korlátlan hozzászólás lehetőségét.
6. Közöljünk rendszeres tartalmat!
Mert csak így tudunk bekerülni az rajongóink News Feed-jébe. Ez egy nagyon fontos eleme a Facebook-on való megjelenésünknek. Hogy hogyan tudjuk magunkat a lehető legnagyobb valószínűséggel a legtöbb rajongónk News Feed-jébe bejuttatni nap nap után, arról a héten még szó fog esni, itt a webbrand-en.
7. Minden feltöltött képet tag-eljünk!
Önkénteseink, munkatársaink minden bizonnyal rajongóink is lesznek az elkészült oldalon, így az ő feltüntetésük a képeknél és videóknál csak tovább növeli azoknak a körét, akik értesülnek a tevékenységükről. Ha ugyanis bejelöljük őket a tartalomban érintettség esetén, akkor biztosítjuk, hogy ismerőseik is értesülnek azokról.
8. Legyen Facebook csoportunk!
A Facebook Fanpage és a Csoportok közt alapvető különbségek vannak. Fanpage-ről nem tudunk üzenetet küldeni például, ugyanakkor a csoport nem bír önálló entitással, tehát nem tudunk a csoport nevében közölni információt a Facebookon. Nem kereskedelmi célú tevékenység esetén egy csoporttal számunkra előnyösen tudjuk kombinálni a két felület nyújtotta lehetőségeket. Fanpage-et magának a szervezetnek, míg csoportot a tágabb értelemben vett célkitűzíseknek érdemes csinálni. ("Állatkínzás ellenzői" lenne a csoport, míg a Noé Állatotthon a Fanpage.) Mind a kettőben aktívnak kell mutatkoznunk és mind a kettőt fenn kell tartanunk, ha maximalizálni akarjuk a megszólított emberek számát.
9. Hirdessünk!
A Facebookon történő hirdetés olcsó és hatékony. Pontosan meg tudjuk határozni, hogy milyen típusú felhasználóknál jelenjen meg kor, nem, életkor, lakhely, érdeklődési kör alapján, így a célcsoport elérése garantált.
10. Mindig indítsunk eseményt!
A Facebook Események szintén hihetetlen lehetőséget biztosítanak. A megjelenési szándék kinyilvánításának esetén az megjelenik az ismerősök falán, így exponenciálisan növeli az arról értesülők számát.

A közösségi média nem csak a profit orientált piaci szereplőknek nyújt lehetőséget arra, hogy termékeiket és szolgáltatásaikat promotálják, illetve kapcsolatot tartsanak ügyfeleikkel. A non-profit szervezetek esetében az általuk képviselt, társadalmilag hasznos cél minél több emberhez történő eljuttatásában szintén felbecsülhetetlen jelentőségű lehet, ha képesek kialakítani egy eredményes online jelenlétet.
Mik azok a szempontok, amik szerint a non-profit szervezet online megjelenését megszervezni érdemes?

1. Indítsunk blogot! A blog az a felület, ahol tevékenységünket a lehető legközvetlenebb formában, mégis megfelelő szintű információtartalommal tudjuk bemutatni. A blogban használjunk bensőséges és közvetlen nyelvezetet, a figyelem felkeltése érdekében postjaink mindig tartalmazzanak képet, videót legutóbbi tevékenységeinkről.

2. A blogon minden legyen megosztható! A blogunk felületére be kell ágyaznunk minden elképzelhető és használatban lévő megosztási lehetőséget, hiszen az egész közösségi médiaipar arról szól, hogy a felhasználók maguk is hordozóivá válnak üzeneteinknek, így ezt támogatnunk kell.

3. Legyen RSS-ünk! Az RSS biztosítja a lehetőséget, hogy a legelszántabb követőink mindig a legfrisebb információ birtokában legyenek aktuális ügyeinkről. Használjuk a blogfelülettől függetlenül üzemeltethető RSS feed előállító applikációkat, amelyekkel legfrissebb postjainkat akár automatikusan e-maillé is alakíthatjuk .

4. Készítsünk videót - mindenről! Dokumentáljuk mindenre kiterjedően tevékenységünket, készítsünk akár vágatlan videókat, és helyezzük el azokat a YouTube-on, ahol egyébként a non-profit szervezeteknek extra szolgáltatásokat is nyújt az üzemeltető Google. Ehhez a Google Grants oldalát érdemes felkeresni, hogy társadalmi célú hirdetéseinkre kedvezményeket, és kiemelt megjelenést kapjunk.

5. Legyen Facebook Fanpage-ünk! Készítsünk el egy Fanpage-et a Facebookon. Az itt korábban már bemutatott, a lájkolásra motiváló szempontok a nem piaci szereplőkkel szemben hatványozottabban igazak. Töltsünk fel oda képeket és videókat, lehetőleg minél többet. Rendszeresen szolgáltassunk friss tartalmat a közösségünknek. Engedélyezzük számukra a korlátlan hozzászólás lehetőségét. A Fanpage-nek adjunk egyedi megjelenést, mely megkülönböztet bennünket mindenki mástól. Használjunk speciálisan non-profit szervezeteknek kifejlesztett alkalmazásokat, mint például a Causes. (A Causes, mint az egyetlen nem játék alkalmazás a Facebook top 10-es listáján megérdemel egy külön postot, erre reméljük hamarosan sor kerül!)

6. Közöljünk rendszeres tartalmat! Mert csak így tudunk bekerülni az rajongóink News Feed-jébe. Ez egy nagyon fontos eleme a Facebook-on való megjelenésünknek. Hogy hogyan tudjuk magunkat a lehető legnagyobb valószínűséggel a legtöbb rajongónk News Feed-jébe bejuttatni nap nap után, arról a héten még szó fog esni, itt a webbrand-en.

7. Minden feltöltött képet tag-eljünk! Önkénteseink, munkatársaink minden bizonnyal rajongóink is lesznek az elkészült oldalon, így az ő feltüntetésük a képeknél és videóknál csak tovább növeli azoknak a körét, akik értesülnek a tevékenységükről. Ha ugyanis bejelöljük őket a tartalomban érintettség esetén, akkor biztosítjuk, hogy ismerőseik is értesülnek azokról.

8. Legyen Facebook csoportunk! A Facebook Fanpage és a Csoportok közt alapvető különbségek vannak. Fanpage-ről nem tudunk üzenetet küldeni például, ugyanakkor a csoport nem bír önálló entitással, tehát nem tudunk a csoport nevében közölni információt a Facebookon. Nem kereskedelmi célú tevékenység esetén egy csoporttal számunkra előnyösen tudjuk kombinálni a két felület nyújtotta lehetőségeket. Fanpage-et magának a szervezetnek, míg csoportot a tágabb értelemben vett célkitűzíseknek érdemes csinálni. ("Állatkínzás ellenzői" lenne a csoport, míg a Noé Állatotthon a Fanpage.) Mind a kettőben aktívnak kell mutatkoznunk és mind a kettőt fenn kell tartanunk, ha maximalizálni akarjuk a megszólított emberek számát.

9. Hirdessünk! A Facebookon történő hirdetés olcsó és hatékony. Pontosan meg tudjuk határozni, hogy milyen típusú felhasználóknál jelenjen meg kor, nem, életkor, lakhely, érdeklődési kör alapján, így a célcsoport elérése garantált.

10. Mindig indítsunk eseményt! A Facebook Események szintén hihetetlen lehetőséget biztosítanak. A megjelenési szándék kinyilvánításának esetén az megjelenik az ismerősök falán, így exponenciálisan növeli az arról értesülők számát.

 

A Facebook Non-profit szervezeteknek szóló saját Fanpage-e: http://www.facebook.com/nonprofits

És az összes jelenleg is megjelenő non-profit szervezet a közösségi oldalon: http://www.facebook.com/pages/?browse&ps=152

 

0 Tovább

A jövő böngészője lenne a RockMelt?

Az internethasználók nagy része elsősorban továbbra is a böngészőjén keresztül éri el a világhálót, ugyanakkor a telefonjaink és kütyüink alkalmazásaival ellentétben eleddig nem integrálták a közösségi oldalaink elérésének közvetlen lehetőségét. (Legalábbis nem alapértelmezetten, pluginek alkalmazása nélkül.)

A Google nyílt forráskódjú projektjére, a Chromium-ra épül ez az új böngésző, a RockMelt. A RockMelt nem kevesebbet állít magáról, mint hogy az összes közösségi felületünket, a böngészésünk menetét nem megszakítva, bármikor egyszerűen elérhetjük. A Chromium használata két okból is bizakodásra ad okot. Egyrészt a jól ismert felület letisztultsága biztosítja a könnyű megszokás lehetőségét, másrészt a böngésző motorjával bizonyosan nem lesz probléma, így a gyorsaság és a biztonság biztonsított minden felhasználó számára.

Mint a videóból is kiderül, a RockMelt külsőleg nem különbözik a Chrome-tól túlságosan, eltekintve a jobb és bal oldalon megjelenő, közösségi oldalakat elérő sávoktól. A webbrand szerkesztősége már jelentkezett béta tesztelésre, amint lehetőségünk nyílik pár órát vagy napot eltölteni a program használatával részletes elemzéssel jelentkezünk!

Ami elsőre is látszik azonban, hogy valahol a Google által képviselt filozófiának egy megnyilvánulásáról van itt szó, vagyis, hogy a böngészőnk vált a számítógép (hétköznapi és nem munkaügyi) használatának középpontjává. Hiszen az egyáltalán nem ördögtől való, ha böngészőnk bizonyos funkciókat elragad a html alapú, szűk értelemben vett böngészéstől, mivel ez gyorsíthatja az internethasználatot. A Wired magazin, szeptemberi számában közölt, írása pont azt a folyamatot elemezte, hogy az internet használatunk során a szokásaink átalakulása szép lassan megöli a hagyományos értelemben vett böngészést, mert egész egyszerűen nem web alapú forgalmat bonyolítunk az app-ok világában, hanem az API felületek peer-to-peer kommunikációja zajlik egyre nagyobb mértékben.

Az RockMelt fejlesztőinek ötlete nem forradalmi, hiszen a hasonló integráció például FireFox plugin-ekkel eddig is megoldható volt, azonban tökéletesen illeszkedik abba a képbe, ami jelzi számunkra, hogy az internetpolgárok mire is használják az interneten eltöltött időt. Figyelni fogjuk a hasonló megjelenéseket, mivel célunk, hogy bemutassuk az aktuális internethasználati trendeket és előremutató megoldásokat, mivel ezek jelezhetik előre az internetes kommunikációnk új formáit, melyek ismerete elengedhetetlen a jó online branding megvalósításának eléréséért.

Nem lennénk meglepve, ha a RockMelt-et a közeljövőben a Google Inc. szokásához híven egy jelentősebb összegért megvásárolná, mint tette azt több ígéretes start up-al korábban. Persze senki ne vegyen részvényt csak azért, mert mi mondtuk!

Még valami:

Érdemes figyelni a twitteren a RockMelt tag alakulását, ezáltalál megfigyelhetővé válik, hogyan terjed egy internetes újítás híre a közösségi média korában, ingyen és bérmentve a szoftvert elállítójának szempontjából.

0 Tovább

webbrand

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek