A KLM holland légitársaság helyesen ismerte fel, hogy az ügyfelekkel való jó kapcsolat fenntartása a közösségi médián keresztül hihetetlen előnyökkel járhat. Ennek az állításnak a valóságtartalmát igazolandó egy kísérletbe vágtak bele. Be akarták bizonyítani, hogy hihetetlen mennyiségű embert képesek elérni, ha kihasználják a megosztásban rejlő elképesztő potenciált.

A reptéri váró unalmas hely. Mindenki szembesült már vele, főleg tengerentúli járatok esetében, hogy a boarding és a check-in között eltöltendő idő soha nem akar véget érni. A KLM Surprise kampánya pontosan ezt az intervallumot akarta kitölteni az utasaik jókedvre derítésével.

Ehhez felhasználták, hogy utasaik egy része bejelentkezett Foursquare felületen a járatára, illetve, hogy Twitteren megosztottak valamit a várakozásukkal vagy járatukkal kapcsolatban. Ezen utasok közösségi média felületeken nyilvánosan megosztott fotói és adatai alapján először egy csapat KLM alkalmazott kitalálta, hogy milyen kis apró ajándéknak örülne esetleg a kedves utas. Ezután az ajándékot meg is vették a reptéri boltok valamelyikében, majd nekiálltak a reptéri váróban megkeresni az adott személyt, és átadták a kis ajándékot.

Mindezt videóra is rögzítették, és közzétették a youtube-on. Ami érdekes, hogy még a videó megosztása előtt, csak a megajándékozott személyek tweet-jei alapján több mint egy milliószor osztották meg a világgal a KLM akciójának hírét - csak a twitteren...