Vajon miért lájkolunk márkákat? Miért adjuk ki személyiségünk online
dimenzióját az egyébként sokszor megvetett és elítélt
multinacionális vállalatoknak? Az utóbbi időben több tanulmány is
vizsgálta a kérdést, megkísérlünk bemutatni egyet.

A tanulmány egyik megállapítása szerint például a like-ok 40%-a azért
születik, hogy a fogyasztók kifejezzék a márkához, vállalathoz
fűződő kapcsolatukat barátaik, ismerőseik felé. Ha a felhasználók
felől közelítünk a téma felé, akkor azt látjuk, hogy a kedvezmények és
a közösséghez tartozás az, amely közvetlen motivációt adhat a
csatlakozáshoz, míg mindössze 23% követ márkákat a Twitteren. A
legalacsonabb azoknak a száma, csupán 10%, akik hírlevélre is
feliratkoznak. Tehát szó sincs információéhségről.

 



A tanulmány néhány további megállapítása:

- 34% azért like-ol, mert az adott vállalat tevékenységének legfrisebb
információi is érdeklik
- 33% csak a jövőbeni termékek első kézből való megismerése vezérli
- azok közül, akik legalább egy márkának a rajongói a közösségi
oldalon, 17% mondta, hogy ezután valószínűbben vásárolna az adott márka
termékeiből

A kutatást az ExactTarget és a CoTweet ügynökségek végezték, azzal zárva: mivel a Facebook elsődlegesen a kikapcsolódás és
szórakozás egy formája a felhasználóknak, ezért ha egy terméket
akarunk ott promótálni, akkor a tartalom hangnemét ehhez a
szórakoztató, könnyed stílushoz kell igazítani.