Google +1

A Google továbbra sem kíván lemondani az online közösségek erejéről. A Buzz után újabb ötlettel álltak elő.

Itt a +1! De várjunk csak, mintha már láttunk volna ilyet valahol....

A szolgáltatás jelenleg kísérleti szakaszban van. Csak azok használhatják, akik erre külön jelentkeznek. Ha ezt megtettétek, a google.com keresési találataitok mellett megjelenik egy +1 ikon, amit megnyomva az adott találatot ajánlhatjátok barátaitok, ismerőseitek, és az egész világ számára. Mindez a fizetett hirdetésekre ugyanígy igaz.

Könnyen elképzelhető, hogy ismerőseink véleménye segíteni fog minket a jövőben, hogy célba érjünk az internet rengetegében, de mintha ezzel kicsit elkéstek volna. Az új szolgáltatás tesztelésének indulásakor ugyanis, már mindenhol megtalálhatók a Facebook nagyon hasonló funkciójú Like, illetve Recommend gombjai, amik eredményét ráadásul keresés nélkül, saját hírfolyamunkban kapjuk kézhez.
Mindezek ellenére azért mi szurkolunk nekik, hiszen ha a keresőóriás labdába tud rúgni, az a verseny erősödéséhez és így a szolgáltatások javulásához vezet.

0 Tovább

Facebook Kérdések - oldalaknak!

Pár napja új funkcióval bővült a Facebook fala. Ezentúl kérdéseket tehetünk fel ismerőseinknek, akik megadott válaszletelőségek alapján kifejthetik véleményüket, amiről instant statisztikát is olvashatunk. Ez az új, érdekes (bosszantó?) funkció nem csak a személyes profilok számára adott de üzleti oldalaink is faggathatják rajongóikat.
Mondanunk sem kell, hogy ez a funkció milyen hasznos lehet az üzleti Facebook oldalak számára. Új fajta tartalommal bővül a a szerkesztők fegyvertára, ezáltal még változatosabb megjelenésekkel érdekesebbé tehetik oldalukat a rajongóik számára. És mint tudjuk, a közösségi médiában különösen igaz a régi közhely, miszerint a változatosság gyönyörködtet. A felhasználók ráadásul szívesen térnek vissza, hogy figyelemmel kísérjék egy olyan kérdés eredményeinek alakulását, amelyre korábban maguk is válaszoltak.
Másrészt, bár az eszköz nem túl kifinomult, egy mini-közvélemény kutatásra tökéletes, ami ha érdekes eredményekkel szolgál, akár egy komolyabb felmérés első állomása is lehet.

Mivel a funkció azonban nem áll automatikusan rendelkezésre, saját kezűleg kell hozzáadni oldalunkhoz. Lássuk hogyan!

Először is váltsunk oldal üzemmódra. Mivel minden oldalhoz külön külön van lehetőség hozzáadni ezt a funkciót fontos, hogy a megnyíló ablakból a kívánt oldalt válasszuk ki.

Ezután menjünk a Facebook Kérdések aloldalra, ahol a Zöld gomb megnyomásával kérhetjük a Kérdések oldalunkhoz adását. Ezt egy felugró ablakban visszaigazolja nekünk a rendszer.

Ezzel a dolog el is készült. Mostantól a Kérdések megtalálhatók Facebook oldalunk falán, ahol fel is tehetjük első kérdésünket, ami meg is jelenik a minket korábban lájkoló felhasználók falán.

Ha nem találod az új funkciót ne ijedj meg. Az alkalmazás idehaza még nem működik stabilan, és nem minden felhasználó számára érhető el. Ennek ellenére érdemes kipróbálni, hiszen amint a véget érnek a fejlesztések egy igazán hasznos új eszközzel leszünk gazdagabbak.

via Mashable

1 Tovább

A megosztók anatómiája

Mi játszódik le bennünk, amikor valami érdekes, izgalmas, vicces, cuki, megacuki, borzasztó, sokkoló vagy éppen szép tartalomra bukkanunk a neten? Nos, a rábukkanást követő és a megosztást megelőző másodpercekben az alábbi gondolatmenet fut keresztül minden, magára valamit is adó netpolgár fejében:

 

 

Valami ilyesmi jár a fejünkben. De hogy nézünk ki mindeközben kívülről? Gabriela Herman fotóművész egyik újabb sorozata bloggereket ábrázol saját otthonukban, internetezés közben. Az internet elterjedésével ezek a pillanatképek mindennapjaink részévé váltak, egyenlőre azonban ritkán találkozunk hasonló ábrázolással a művészet területén. Az egyedül ülő-fekvő alakok a sötétben csak a monitor megvilágásában komor és sötét képet festenek, miközben tudható, hogy szó szerint az ölükben tartják az egész világot éppen - és az internetnek hála, egyáltalán nem magányosak!

 

A galéria további képei itt megtekinthetőek.

0 Tovább

Mit tegyünk, ha nem tudunk nevet adni termékünknek?

A Toyota hétfőn rakta fel hivatalos Youtube csatornájára a Prius Goes Plural nevet viselő kampányindító videóját. (Természetesen a Facebook és a Twitter sem maradhat ki a jóból, így készítettek a kampányhoz egyedi oldalt és alakították át azt az aktualitásnak megfelelően.)

A videóban az angol többesszám sokféle jelét ismertetik, majd felteszik a kérdést, hogy vajon mi lehet a Prius többesszáma. A Prius az amerikai piac elsőszámú hybrid hajtáslánccal felszerelt személyautója, és a Toyota a következő évben kívánja előkészíteni a hybrid flottájának bővítését. Ehhez készítik ezt a kampányt, melynek keretei között a honlapon és a Facebook oldalukon is lehet szavazni, hogy mi legyen az új Prius család neve, ha többen lesznek benne.

Nyilvánvalóan az angol nyelv adta lehetőség nélkül ez az ötlet nem adoptálható, ugyanakkor érdekes átgondolni, mire is jó ez az egész a Toyotának - azon túl persze, hogy így majd lesz neve a termékcsaládnak.

A közösségi média adta lehetőségekkel élve bevonják a korábbi, meglévő ügyfeleiket a vállalat munkájába. Ezzel a bensőséges érzéssel tovább növelik az elkötelezettséget bennük, ahogy azt korábban is több kampányukban már meg is tették, például így:

Autót még Amerikában is csak jó pár évente vesz az emberfia, pláne az a vásárlói kör, akiknek fontos a környezetvédelem és a fenntarthatóság - tehát akik elsődlegesen a Priust választanák, így a két autóvásárlás között kiemelten nehéz feladat lehet a brand és az ügyfél közötti kapcsolat életben tartása. Ezek az akciók mind-mind az elhivatottságot és a közösségi élményt adhatják azoknak, akik részt vesznek benne, így nem is feltétlenül az új ügyfelek becserkészése a céljuk. Felmerül persze a jogos kérdés, hogy értékesebb-e egy sok éve hűséges vásárló, mint egy új fogyasztó, főleg mivel autókról van szó, de minden bizonnyal kijelenthetjük, hogy, igen, sokkal. A Toyota szerint legalábbis ez egyértelműnek látszik.

 

update (2011.01.14.)

Elkerülte a figyelmünket a hír, hogy a kampány további elemeiről is tudni már egy s mást. A CIE Games, az egyik legnagyobb online játékfejlesztő cég (leginkább ők is a Facebookra koncentrálnak egyébként), autós platformján, a Car Townban a detroiti autószalonon való bemutatással egyidőben már elérhetőek lesznek az új modellek. Azok olcsóbbak és fentarthatóbbak lesznek a játékban is a hagyományos, benzin üzemű gépjárműveknél.

0 Tovább

Az élet egy napban

Bizonyára sokan emlékszünk rá, amikor nyáron felröppent a hír, hogy Ridley Scott és az Oscar-díjas Kevin MacDonald olyan filmet készít, amit kizárólag Youtube videókból fognak összeállítani. Közösségi filmkészítés, ez már igen!

Az élet egy napban projekthez több mint 80 ezer videót neveztek a legnagyobb videómegosztó portál felhasználói, amelyek közül 1100-nál is többet válogattak be a a készítők a kész anyagba. A hivatalos bemutatóra a Sundance Filmfesztiválon kerül sor, de a lényeg, hogy a világpremierrel egy időben a Youtube-on is közvetítik az alkotást.

A január 27-ei bemutatóig hátralévő időben a projekt Youtube csatornáját érdemes böngészgetni, ahova már felkerült a hivatalos trailer. Egy videó, ami a filmben is visszaköszön majd:

Kiváncsian várjuk a szívszorító, megacuki és megdöbbentő pillanatokat a hétköznapi emberek mindennapjairól, amiket másfél órán keresztül két filmes óriás tolmácsolásában tekinthetünk meg.

0 Tovább

webbrand

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek