Míg a nálunk a közösségi szolgáltatás épphogy csak terjedőben van, addig a japán UNIQLO nevű ruházati cég már túl van a képkitűző oldalon végrehajtott első gerilla akcióján is.

Mi az a Pinterest?

Nem más, mint egy virtuális parafatábla, amire az interneten neked tetsző dolgokat tűzheted ki, legyenek azok a gépeden vagy az interneten, hiszen bármiről készíthetsz, illetve tölthetsz fel képeket. Természetesen a Pinterest is közösségi alapokon nyugszik a megszokott megosztási lehetőségekkel, magyarán bárki megszervezheti a saját kis hálózatát, követhet másokat véleményvezérré.

A szolgáltatás legnagyobb előnye, hogy nem csak a képeket menti el nekünk, hanem a forrást is, így a képek továbbkattinthatóak. Éppen emiatt kedvelt különösen a ruházati márkák körében, amelyek az oldal segítségével egyszerűen hozhatnak létre egy akár milliókat is elérő webshopot. Elég csak feltölteni a képeket, beállítani a paramétereket és minden megy magától.

Az UNIQLO, azonban nem állt meg itt, kihasználva az oldal sajátosságait és a felhasználók scrollozási szokásait egy rendhagyó akciót hajtott végre.

Ha meguntátok a görgetést, akkor már nézhetitek is a videót, amiből minden kiderül a kampányról.  

Ha szakmai szemmel nézzük a japán ruhamárka ötlete nem túl eredeti, hiszen egész egyszerűen telespammelték a Pinterestet, a végeredmény azonban igencsak látványosra sikerült, úgyhogy a dicséret kijár.