Hallgass közösségileg finanszírozott zenét

A szakmai blogok gondoskodnak róla, hogy a crowdsourcing, a közösségi finanszírozás legyen az új buzzword a web 2.0 világában. A dolog lényege, hogy ha elég szimpatikus az ügy, projekt, vállakozás vagy bármi, amit kitaláltál, és elég nagy zajt tudsz csapni, akkor akár még másoknak is érdekes lehet, és megdobnak pár fillérrel.

A sok fillérből aztán forint vagy akár sok ezer forint lesz, és akár még meg is valósulhat álmaid vállalkozása. Az elméleti háttérrel most nem is untatnánk benneteket (arról itt részletesen olvashattok), hanem pattanjunk is rá egy friss zenei projektre.



Három napja zárult a Kickstarteren Maga Bo, a világutazó dj, zenész, MC és producer közösségi projektje, amely során 5.000 dollárt akart összekalapozni új albuma, a Quilombo do Futuro befejezéséhez.



A három éve készülő, utazásai során helyi közreműködőkkel leginkább Dél-Amerikában felvett anyag zeneileg már teljesen kész volt, amikor úgy döntött, a mastereléshez (nevezzük végleges keverésnek - ez egy viszonylag költséges stúdiómunka, a terjesztéshez, webes jelenléthez stb.) nyílt kunyizásba kezd. Végül 149 adományozó 5.779 dollárt dobott neki össze, igaz, közben a jutalomfalatok jól kidolgozott rendszerében speciális dj verziókat, remixeket vagy CD-ket kaptak a mecénások.

Megjelenés február közepén, addig pár ízelítő a zenei világból.

0 Tovább

Uszkárzene

Mióta az iPhone tarolja az „alkalmazáspiacot”, kevés promóciós felületen találkozunk egyéb platformok letölthető szoftveres megoldásaival, íme hát egy Nokiás, pöpec reklámmal megtolva. Láttuk a Diploval készült Blackberry Torch spotot, amit azzal adnak el, hogy iszonyatosan megkívánod azt az életformát, amit a Philly-i sztárproducer, dj, a globális gettózenei mozgalom kitalálója él: utazás, Japán fellépés, lemezkiadó-menedzselés, közben Twitterezés stb.. (Nem mellesleg, Diplo nem is lehetne hitelesebb: early adopter, két éve a legszimpatikusabb tweetelő lett egy szavazáson, van vagy 100 ezer követője, és több mint 15 ezer csiripelése.)

Nos, a szóban forgó kampány – hasonló a szubkulturális áthallás ellenére is - nem nagyon sugall semmit. Arról van szó, hogy profi reklámfilmet forgattak egy kérdéses hasznosságú, Nokia C7 és N8 készülékekbe ajánlott apphoz, persze elképzelhető egy jó kis rövidtávú hype körülötte. A Warrior One londoni UK funky brigádot kérték fel arra, hogy Kínában vegyen fel pár loopot élőben egy N8-assal, és készítsen belőle tracket. A kutyafodrászatban felvett loopokat három uszkár metamorfózisának története fedi le, fehér pudlikból színes party-animalok lesznek. Részünkről minden elismerés annak a kreatívnak, aki beajánlotta a zenekart, mi is nagyon szeretjük (épp az ő twitterükön találtuk a linket), de annyira persze nem menők, hogy húzónév legyenek. De hát van még egy csavar a történetben, hiszen a magamutogatók kirakhatják a Soundcloud accountjukra az alkalmazással frissen készített számaikat, amelyek aztán felkerülnek a Loopapp honlapra is – egyelőre még nem látjuk a nagy zsezsgést, de még csak három napja megy a dolog. Azt azonban senki ne gondolja komolyan, hogy ez az app dobja majd meg a kérdéses készülékek eladásait.

0 Tovább

Minden idők egyik kampánya

Most semmiképpen sem egy olcsó, hatékony digitális PR vagy webkettes megoldásról lesz szó, ellenben egy zseniális ötlet kiváló megvalósításáról. Azt is eláruljuk, hogy a Droga5 kreatívügynökség kampányáról nem mi írunk először, hiszen indulásakor már beszámolt róla az amerikai sajtó, élen a New York Times-szal, de amellett az eszméletlen munka mellett nem mehetünk el, amelyet a Jay-Z könyvét megelőző víruskampányba fektettek, ráadásul már a fotók is nyilvánosak.

Képek: http://www.fastcompany.com

Novemberben a rap ikon, producer, ruhagyáros, intézmény iránt rajongók (csak a Facebookon 5 és félmillióan) érdekes feladatot kaptak a Bing felületén keresztül. A 320 oldalas, 36 dalszöveg mögöttes sztoriját dekódoló könyv minden lapjáról készült egy-egy kópia, amely köztéri installáció formájában felbukkant amerikai (és egy londoni) közterületeken.

A Bingen, Jay-Z Twitter és Facebook profilján keresztül szivárogtattak infokat, majd a kereső 3D Map szolgáltatásával megkereshették azokat, amelyek egyébként az adott dalszövegrészlethez passzoló helyszínre voltak telepítve (egy medence aljára Miamiban, egy Cadillacre pingálva, egy étterem abroszaira nyomtatva New York-ban stb.). Az elsők könyvet és "örökélet" koncertjegyet nyertek. Végül mind a 320 képet azonosították, vagy élőben, vagy a böngészőben.

Az már az elején világos volt, hogy a kampány nemcsak a könyv promóciója, hanem a Bing népszerűsítését is szolgálja. A kereső állta a cehet, bár az első látásra brutális egyenlegű kampány állítólag számos barterre és keresztpromóciós ötletre épült (rádiók, billboard társaságok). Nos, mint említettük, a történet nem most kezdődött, de az elképesztő fotók mellett nem mehettünk el (slideshow itt).

0 Tovább

Segíts Antosnak!

Ötletes vírusvideóval korteskedik a Compact Disco szintipop zenekar (saját definíciójuk: "electronic, funk and pop music from the '80s, '90s, and '00s"), hogy az MTV brand:new szavazáson voksokat gyűjtsön.

Az eslősorban Facebookon terjedő sorozat első darabja után még nem világos, hogy hova fut ki a széria, de a fazon jó, a feelinget elkapták, és úgy látjuk a fanok (jelenleg 3,479) tényleg posztolgatják ide-oda, legalábbis rohamosan emelkedik a Youtube video nézettsége. A brand:new szavazás egyébként ügyes trükk a DJ Juice Hungary (jelenleg 13,563 fan) rajongótábora növeléséhez: lájkolnod kell az oldalukat, hogy játszhass, márpedig a keménymagnak tutira megér egy lájkot, hogy kedvenc előadóikra szavazhassanak.

0 Tovább

Bulizd be magad az egyetemre

Egy egyetemet el lehet adni az ott megszerezhető tudáson, és a képzettség által megnyíló karrierlehetőségeken keresztül, de úgy is, ha azt mondjuk: sosem buliztál még akkorát, mint nálunk. Ezt az utat választotta a Debreceni Egyetem hallgatói önkormányzata, amikor csöppet sem szokványos módon dokumentálja (adja el?) 2010-es gólyatáborát.

 

 

A 4 perces, feszesre vágott video akármikor elmehetne a zenei csatornákon. Nemcsak a legőrültebb színpadi bulikat rögzítették, de kapunk a szubjektív, hétköznapi (ételosztás a menzán), vagy felemelő (diplomaosztó?) pillanatokból is. A zenei választás csillagos ötös, hiszen a 16+-os post rave generációnak biztosan bejön a főként csajos Daniel Merriweather Change-ére a veszprémi Slap In The Bass által készített remix.

0 Tovább

webbrand

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek