Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

A legolcsóbb vírusmarketing, vagy csak nem volt ötletük?

A Google kedden jelentette be új típusú operációs rendszerének, a Chrome OS-nek a Pilot programját, amelynek keretei között 60 ezer felhasználónak osztanak szét beta tesztelés céljából Chrome OS-t futattó laptopokat. A kereskedelmi megjelenés valamikor a jövő év tavaszán vagy az év második felében várható. Bár a szoftver működéséről egyenlőre még csak Youtube videók és animált bemutatók árulnak el valamit, a Google máris belekezdett a reklámkampányba.

Az alábbi videóra reakcióként kell feltölteni tehát a felhasználóknak a saját Chrome reklámjukat. El is kezdtek gyűlni a válaszvideók, azonban az egész kampány nem kicsit fura. Egyrészt miként tudnák a Youtube felhasználói elmondani, hogyan, mire és miért használnának valamit, amit még soha nem próbálhattak ki? Másrészt maga az ötlet eléggé izzadtságszagú. (Ellenvéleményeket, megfejtéseket a kommentekben várjuk!) Korábbi posztjainkban említettük, hogy nem éri meg belevágni közösségi kampányba, csak azért, hogy kampányunk közösségi legyen. Márpedig itt pontosan ez a helyzet. Ráadásul a feltöltött videók inkább üzenetek a Google-nak, hogy ki miért lenne a tökéletes jelölt a Pilot programban való szereplésre, és nem reklámoznak semmit - a feltöltőn kívül.

Az eleddig érkezett video-response-ok unalmasak, teljesen semmitmondóak és sokkal kevesebbet nézünk belőlük végig, mint a hasonló egy-random-geek-belemondja-a-webkamerájába-a-véleményét típusú vlogokból.

Ráadásul az indító videó szerintünk egyáltalán nem vicces. Kicsit olyan érzése van az embernek a megtekintése közben, mint a teleregények nézésekor: szinte fizikai fájdalamat okoz az igénytelenség és az erőlködés. De mint minden online kampány esetében, itt is igaz: csak és kizárólag az elért emberek száma alapján értékelhető a sikeresség, mivel két napja indult, ezért nem csoda, hogy 22 videó, alig pár száz megtekintést produkált mindössze. Figyelni fogjuk a továbbiakban és ha átütő siker lesz (amit kétlünk) akkor visszatérünk még a témára.

0 Tovább

Bulizd be magad az egyetemre

Egy egyetemet el lehet adni az ott megszerezhető tudáson, és a képzettség által megnyíló karrierlehetőségeken keresztül, de úgy is, ha azt mondjuk: sosem buliztál még akkorát, mint nálunk. Ezt az utat választotta a Debreceni Egyetem hallgatói önkormányzata, amikor csöppet sem szokványos módon dokumentálja (adja el?) 2010-es gólyatáborát.

 

 

A 4 perces, feszesre vágott video akármikor elmehetne a zenei csatornákon. Nemcsak a legőrültebb színpadi bulikat rögzítették, de kapunk a szubjektív, hétköznapi (ételosztás a menzán), vagy felemelő (diplomaosztó?) pillanatokból is. A zenei választás csillagos ötös, hiszen a 16+-os post rave generációnak biztosan bejön a főként csajos Daniel Merriweather Change-ére a veszprémi Slap In The Bass által készített remix.

0 Tovább

A mém, avagy mérhető-e az internetes tartalom?

Először is le kell szögeznünk, hogy a mém nem pusztán az alternatív valóságban (az interneten) megjelenő, a kulturális javak és szimbólumok terjedését, "fejlődését" és változását leíró fogalom, hanem a valóságosan létező tárgyak esetében is használható kifejezés. A szó a görög utánzás szóból ered. A mém (angolul: meme), mint kulturális alapegység, a gének (angolul: gene) analógiáját képezik a kultúrában: akkor használhatjuk valamire a mém kifejezést, ha az adott kulturális produktum képes saját magát sokszorozni - nyilvánvalóan aktív emberi közreműködés eredményeképp - és reagál a külső hatásokra. Mi most megkíséreljük bemutatni a mémek online marketing szempontjából releváns tulajdonságait, vagyis, hogy mit jelent ez például egy vírusvideó esetében?

0 Tovább

Az Old Spice közösségi média-kampánya a számok tükrében

Június közepén az Old Spice óriásit szakított az utóbbi idők legjobban sikerült vírusmarketing kampányával - melynek során Isaiah Mustafa, vagyis az új Old Spice Guy, személyre szabott videókban válaszolt rajongók, vásárlók, ismert és ismeretlen bloggerek kérdéseire az Old Spice termékeivel kapcsolatban -, amely masszívan elárasztotta a közösségi oldalakat. A kampány eredményei számokban:

Alapvető tények: 180 elkészített, egyedi videó, amiket a kampány ideje alatt (kevesebb mint egy hét!!) több mint 6 millióan néztek meg csak a youtube-on (ez a szám azóta nyilvánvalóan tovább emelkedett); 22500 comment.

0 Tovább

webbrand

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek