Közösségi média stratégia non-profit szervezeteknek

A non-profit szervezetek működését is hatékonyabbá teheti a közösségi média, de nem szabad letudni a dolgot a profiloldalak létrehozásával, akárcsak a vállalatoknak, nekik is rendelkezniük kell közösségi média stratégiával. Az esetek többségében a non-profit egyesületek mögött nem áll a for-profit cégekre jellemző profi tanácsadói apparátus, de léteznek kimondottan rájuk szabott megoldások.

0 Tovább

Civileket a Facebookra!

 

A közösségi média nem csak a profit orientált piaci szereplőknek nyújt lehetőséget arra, hogy termékeiket és szolgáltatásaikat promotálják, illetve kapcsolatot tartsanak ügyfeleikkel. A non-profit szervezetek esetében az általuk képviselt, társadalmilag hasznos cél minél több emberhez történő eljuttatásában szintén felbecsülhetetlen jelentőségű lehet, ha képesek kialakítani egy eredményes online jelenlétet.
Mik azok a szempontok, amik szerint a non-profit szervezet online megjelenését megszervezni érdemes?
1. Indítsunk blogot!
A blog az a felület, ahol tevékenységünket a lehető legközvetlenebb formában, mégis megfelelő szintű információtartalommal tudjuk bemutatni. A blogban használjunk bensőséges és közvetlen nyelvezetet, a figyelem felkeltése érdekében postjaink mindig tartalmazzanak képet, videót legutóbbi tevékenységeinkről.
2. A blogon minden legyen megosztható!
A blogunk felületére be kell ágyaznunk minden elképzelhető és használatban lévő megosztási lehetőséget, hiszen az egész közösségi médiaipar arról szól, hogy a felhasználók maguk is hordozóivá válnak üzeneteinknek, így ezt támogatnunk kell.
3. Legyen RSS-ünk!
Az RSS biztosítja a lehetőséget, hogy a legelszántabb követőink mindig a legfrisebb információ birtokában legyenek aktuális ügyeinkről. Használjuk a blogfelülettől függetlenül üzemeltethető RSS feed előállító applikációkat, amelyekkel legfrissebb postjainkat akár automatikusan e-maillé is alakíthatjuk .
4. Készítsünk videót - mindenről!
Dokumentáljuk mindenre kiterjedően tevékenységünket, készítsünk akár vágatlan videókat, és helyezzük el azokat a YouTube-on, ahol egyébként a non-profit szervezeteknek extra szolgáltatásokat is nyújt az üzemeltető Google. Ehhez a Google Grants oldalát érdemes felkeresni, hogy társadalmi célú hirdetéseinkre kedvezményeket, és kiemelt megjelenést kapjunk.
5. Legyen Facebook Fanpage-ünk!
Készítsünk el egy Fanpage-et a Facebookon. Az itt korábban már bemutatott, a lájkolásra motiváló szempontok a nem piaci szereplőkkel szemben hatványozottabban igazak. Töltsünk fel oda képeket és videókat, lehetőleg minél többet. Rendszeresen szolgáltassunk friss tartalmat a közösségünknek. Engedélyezzük számukra a korlátlan hozzászólás lehetőségét.
6. Közöljünk rendszeres tartalmat!
Mert csak így tudunk bekerülni az rajongóink News Feed-jébe. Ez egy nagyon fontos eleme a Facebook-on való megjelenésünknek. Hogy hogyan tudjuk magunkat a lehető legnagyobb valószínűséggel a legtöbb rajongónk News Feed-jébe bejuttatni nap nap után, arról a héten még szó fog esni, itt a webbrand-en.
7. Minden feltöltött képet tag-eljünk!
Önkénteseink, munkatársaink minden bizonnyal rajongóink is lesznek az elkészült oldalon, így az ő feltüntetésük a képeknél és videóknál csak tovább növeli azoknak a körét, akik értesülnek a tevékenységükről. Ha ugyanis bejelöljük őket a tartalomban érintettség esetén, akkor biztosítjuk, hogy ismerőseik is értesülnek azokról.
8. Legyen Facebook csoportunk!
A Facebook Fanpage és a Csoportok közt alapvető különbségek vannak. Fanpage-ről nem tudunk üzenetet küldeni például, ugyanakkor a csoport nem bír önálló entitással, tehát nem tudunk a csoport nevében közölni információt a Facebookon. Nem kereskedelmi célú tevékenység esetén egy csoporttal számunkra előnyösen tudjuk kombinálni a két felület nyújtotta lehetőségeket. Fanpage-et magának a szervezetnek, míg csoportot a tágabb értelemben vett célkitűzíseknek érdemes csinálni. ("Állatkínzás ellenzői" lenne a csoport, míg a Noé Állatotthon a Fanpage.) Mind a kettőben aktívnak kell mutatkoznunk és mind a kettőt fenn kell tartanunk, ha maximalizálni akarjuk a megszólított emberek számát.
9. Hirdessünk!
A Facebookon történő hirdetés olcsó és hatékony. Pontosan meg tudjuk határozni, hogy milyen típusú felhasználóknál jelenjen meg kor, nem, életkor, lakhely, érdeklődési kör alapján, így a célcsoport elérése garantált.
10. Mindig indítsunk eseményt!
A Facebook Események szintén hihetetlen lehetőséget biztosítanak. A megjelenési szándék kinyilvánításának esetén az megjelenik az ismerősök falán, így exponenciálisan növeli az arról értesülők számát.

A közösségi média nem csak a profit orientált piaci szereplőknek nyújt lehetőséget arra, hogy termékeiket és szolgáltatásaikat promotálják, illetve kapcsolatot tartsanak ügyfeleikkel. A non-profit szervezetek esetében az általuk képviselt, társadalmilag hasznos cél minél több emberhez történő eljuttatásában szintén felbecsülhetetlen jelentőségű lehet, ha képesek kialakítani egy eredményes online jelenlétet.
Mik azok a szempontok, amik szerint a non-profit szervezet online megjelenését megszervezni érdemes?

1. Indítsunk blogot! A blog az a felület, ahol tevékenységünket a lehető legközvetlenebb formában, mégis megfelelő szintű információtartalommal tudjuk bemutatni. A blogban használjunk bensőséges és közvetlen nyelvezetet, a figyelem felkeltése érdekében postjaink mindig tartalmazzanak képet, videót legutóbbi tevékenységeinkről.

2. A blogon minden legyen megosztható! A blogunk felületére be kell ágyaznunk minden elképzelhető és használatban lévő megosztási lehetőséget, hiszen az egész közösségi médiaipar arról szól, hogy a felhasználók maguk is hordozóivá válnak üzeneteinknek, így ezt támogatnunk kell.

3. Legyen RSS-ünk! Az RSS biztosítja a lehetőséget, hogy a legelszántabb követőink mindig a legfrisebb információ birtokában legyenek aktuális ügyeinkről. Használjuk a blogfelülettől függetlenül üzemeltethető RSS feed előállító applikációkat, amelyekkel legfrissebb postjainkat akár automatikusan e-maillé is alakíthatjuk .

4. Készítsünk videót - mindenről! Dokumentáljuk mindenre kiterjedően tevékenységünket, készítsünk akár vágatlan videókat, és helyezzük el azokat a YouTube-on, ahol egyébként a non-profit szervezeteknek extra szolgáltatásokat is nyújt az üzemeltető Google. Ehhez a Google Grants oldalát érdemes felkeresni, hogy társadalmi célú hirdetéseinkre kedvezményeket, és kiemelt megjelenést kapjunk.

5. Legyen Facebook Fanpage-ünk! Készítsünk el egy Fanpage-et a Facebookon. Az itt korábban már bemutatott, a lájkolásra motiváló szempontok a nem piaci szereplőkkel szemben hatványozottabban igazak. Töltsünk fel oda képeket és videókat, lehetőleg minél többet. Rendszeresen szolgáltassunk friss tartalmat a közösségünknek. Engedélyezzük számukra a korlátlan hozzászólás lehetőségét. A Fanpage-nek adjunk egyedi megjelenést, mely megkülönböztet bennünket mindenki mástól. Használjunk speciálisan non-profit szervezeteknek kifejlesztett alkalmazásokat, mint például a Causes. (A Causes, mint az egyetlen nem játék alkalmazás a Facebook top 10-es listáján megérdemel egy külön postot, erre reméljük hamarosan sor kerül!)

6. Közöljünk rendszeres tartalmat! Mert csak így tudunk bekerülni az rajongóink News Feed-jébe. Ez egy nagyon fontos eleme a Facebook-on való megjelenésünknek. Hogy hogyan tudjuk magunkat a lehető legnagyobb valószínűséggel a legtöbb rajongónk News Feed-jébe bejuttatni nap nap után, arról a héten még szó fog esni, itt a webbrand-en.

7. Minden feltöltött képet tag-eljünk! Önkénteseink, munkatársaink minden bizonnyal rajongóink is lesznek az elkészült oldalon, így az ő feltüntetésük a képeknél és videóknál csak tovább növeli azoknak a körét, akik értesülnek a tevékenységükről. Ha ugyanis bejelöljük őket a tartalomban érintettség esetén, akkor biztosítjuk, hogy ismerőseik is értesülnek azokról.

8. Legyen Facebook csoportunk! A Facebook Fanpage és a Csoportok közt alapvető különbségek vannak. Fanpage-ről nem tudunk üzenetet küldeni például, ugyanakkor a csoport nem bír önálló entitással, tehát nem tudunk a csoport nevében közölni információt a Facebookon. Nem kereskedelmi célú tevékenység esetén egy csoporttal számunkra előnyösen tudjuk kombinálni a két felület nyújtotta lehetőségeket. Fanpage-et magának a szervezetnek, míg csoportot a tágabb értelemben vett célkitűzíseknek érdemes csinálni. ("Állatkínzás ellenzői" lenne a csoport, míg a Noé Állatotthon a Fanpage.) Mind a kettőben aktívnak kell mutatkoznunk és mind a kettőt fenn kell tartanunk, ha maximalizálni akarjuk a megszólított emberek számát.

9. Hirdessünk! A Facebookon történő hirdetés olcsó és hatékony. Pontosan meg tudjuk határozni, hogy milyen típusú felhasználóknál jelenjen meg kor, nem, életkor, lakhely, érdeklődési kör alapján, így a célcsoport elérése garantált.

10. Mindig indítsunk eseményt! A Facebook Események szintén hihetetlen lehetőséget biztosítanak. A megjelenési szándék kinyilvánításának esetén az megjelenik az ismerősök falán, így exponenciálisan növeli az arról értesülők számát.

 

A Facebook Non-profit szervezeteknek szóló saját Fanpage-e: http://www.facebook.com/nonprofits

És az összes jelenleg is megjelenő non-profit szervezet a közösségi oldalon: http://www.facebook.com/pages/?browse&ps=152

 

0 Tovább

webbrand

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek