YouTube guruk előnyben!

Sok ember úgy tekint a YouTube-ra, mint zenei klippek, cuki cica videók és nevetséges mémek végtelen tárházára. Ismertsége és látogatottsága idehaza is óriása, éppen ezért a marketingeseknek sem ártana legalább annyira komolyan venni, mint a Google-t vagy a Facebookot. Milliónyi látogatója rengeteget keresgél, ebben segíti őket a tulajdonos Google kereső technológiája is. Ez a kifinomult videó kereső a YouTube sikerének egyik sarokköve.

0 Tovább

Tapadj meg a YouTube-on is!

A hazai cégek nem kimondottan korai elfogadók a YouTube tekintetében sem, pedig már évek óta lehetőségük lenne létrehozni önálló márka csatornákat a világ legnagyobb videomegosztó portálján. Széleskörű népszerűsége ellenére egyelőre csak fékezett habzással ragadta meg a marketingesek és PR-osok fantáziáját. Ebben közre játszhatnak a tartalom előállítás aránylag magas költségei és a hazai internetező közönség szokásai is. Így viszont az újdonság erejével fog hatni, ha márkánk vadonatúj YouTube csatornájával villogunk. Amennyiben már rendelkezünk ilyennel, akkor sem érdemes hátradőlni, mert egyáltalán nem biztos, hogy a legtöbbet hozzuk ki belőle.

0 Tovább

Vazallusi hűségeskü a fogyasztóktól – álmodik a marketinges

A megfelelő marketing segítségével el lehet adni a lekváros cipőtalpat is - egyszer. Amennyiben ennél egy picit jobb a termék, többek között a hosszabb távú fogyasztói hűség kialakítása játszik komoly szerepet. A közösségi oldalak részéről is megfigyelhető az igyekezet, miszerint próbálják kvantifikálni a témában ténylegesen releváns érdeklődést, vagyis a komoly érdeklődők számát megkísérlik elhatárolni az egyszeri szimpatizánsokétól, akiket esetleg lájk-kampányokban fogostak össze lasszóval, de tartósan nem lehet velük számolni. Ilyen húzás volt például a Facebook részéről, amikor a like-ok mellett megjelent a "talking about this" mérőszám, ami a megosztásokból, posztokból, kommentekből hoz létre egy minőségi mutatót.

0 Tovább

A Facebook promóciók szabályai

A Facebook használatának komoly szabályai vannak, és bár ezek nem elérhetőek magyar nyelven, attól még betartásuk mindenképp célszerű, ha el szeretnénk kerülni, hogy rajongói oldalunkat töröljék vagy felfüggesszék a kaliforniai központban.

A Webbrand szerkesztősége, mint a Facebook-marketing lehetőségeinek ismeretterjesztője, elkötelezett a szabályok betartása mellett. Ezért most bemutatjuk a kereskedelmi promóciókra vonatkozó szabályokat.


A Facebook kétféle promócióra ad lehetőséget:

1."Sweepstake"

A Sweepstake egy sorsolás alapú játék, ahol a résztvevők között a nyeremény kiosztásának módja egyszerű sorsolás. (Itt kell megjegyeznünk, hogy a hasonló játékokat indító közösségi marketereknek nem árt ismerni a szerencsejátékokra vonatkozó hatályos hazai jogszabályokat!)

2. "Contest" vagy "Competition"

Ahol a Facebook felhasználóknak a promóció keretei között teljesíteniük kell különböző meghirdetett feladatokat, és az ezekben való szereplés eredményességének függvénye a nyeremény odaítélése.

Ezek alapvetően a hagyományos promóciók jellegét követik, de van néhány korlátozás.

Amit nem tehetünk meg:

1. 18 éven aluliak nem lehetnek érintettek a promóciónkban.

2. Olyan ország állampolgárai nem lehetnek érintettek, akik lakhelyét az Amerikai Egyesült Államok embargóval sújtotta. Ha sorsolásos játékot hirdetünk, nem játszhatnak Belgium, Norvégia, Svédország és India lakói.

3. Nem promotálhatunk szerencsejátékot, dohányterméket, lőfegyvert, vényköteles gyógyszert vagy üzemanyagot. A promóció során kiosztásra kerülő termékek nem lehetnek a következőek: alkohol és dohányáru, tejtermék, lőfegyver vagy vényköteles gyógyszer.

4. Ha sorsolásos promóciót indítunk, akkor nem lehet a részvétel feltétele termék vásárlása vagy időigényes feladat teljesítése (kérdőív például).

5. A promócióban való részvételhez nem lehet elvárás, hogy a felhasználók tartalmat állítsanak elő a Facebook alap funkcióit használva, pl.: kép feltöltése, poszt írása. (Alkalmazással már lehet, lásd lejjebb)

6. A promócióban való részvétel feltétele nem lehet csupán a rajongói oldal lájkolása.

7. A nyerteseket a Facebooktól független felületen keresztül kell értesítenünk.

Amit megtehetünk vagy meg kell tennünk:

1. A Facebookon szervezett promóció lebonyolítására nem használhatjuk csupán a rajongói oldal felületét, azaz a lájkolás nem elegendő a részvételi feltételek elfogadásához, így a játékosok beleegyezését más formában kell megszerezni. Ezért létre kell hoznunk – vagy igénybe kell vennünk egy meglévő – alkalmazást, amin keresztül kezeljük a promóciónkban résztvevő személyek körét.

2. Az alkalmazást elhelyezhetjük rajongói oldalunk egy fülén, illetve beállíthatjuk "Landing Page"-nek, vagyis hogy az legyen a nyitó felületünk, ha valaki felkeresi oldalunkat.

3. Alkalmazáson keresztül már előírhatjuk, hogy képet vagy videót kelljen feltölteni a felhasználóknak a részvételhez, azonban ezt az alkalmazásba kell elhelyeznie a felhasználóknak és nem a Facebook célfelületein.

4. Feltétellé tehetjük egy adott oldal lájkolását, de az nem lehet a nyereményjáték közvetlen részvételi feltétele, tehát emellett még valamit teljesíteni kell a résztvevőknek. (Például alkalmazás jóváhagyása.)

5. Alkalmazás segítségével gyűjthetünk további személyes adatokat (email címet például). Ezek kezelésére a hatályos hazai jogszabályok vonatkoznak a továbbiakban.

Rendkívül szigorú szabályok és nem nehéz belátni, hogy a jelenleg futó hazai promóciók közül is elhanyagolható százalék tartja be ezeket. Mivel a közösségi médiában a jó hírnév mindennél fontosabb, ezért érdemes szakemberhez fordulni, ha promócióba vágjuk a fejszénket, mert egy betiltott promóció bizony visszavetheti ügyfeleink belénk vetett bizalmát.

Forrás: http://www.facebook.com/promotions_guidelines.php

1 Tovább

Minden idők egyik kampánya

Most semmiképpen sem egy olcsó, hatékony digitális PR vagy webkettes megoldásról lesz szó, ellenben egy zseniális ötlet kiváló megvalósításáról. Azt is eláruljuk, hogy a Droga5 kreatívügynökség kampányáról nem mi írunk először, hiszen indulásakor már beszámolt róla az amerikai sajtó, élen a New York Times-szal, de amellett az eszméletlen munka mellett nem mehetünk el, amelyet a Jay-Z könyvét megelőző víruskampányba fektettek, ráadásul már a fotók is nyilvánosak.

Képek: http://www.fastcompany.com

Novemberben a rap ikon, producer, ruhagyáros, intézmény iránt rajongók (csak a Facebookon 5 és félmillióan) érdekes feladatot kaptak a Bing felületén keresztül. A 320 oldalas, 36 dalszöveg mögöttes sztoriját dekódoló könyv minden lapjáról készült egy-egy kópia, amely köztéri installáció formájában felbukkant amerikai (és egy londoni) közterületeken.

A Bingen, Jay-Z Twitter és Facebook profilján keresztül szivárogtattak infokat, majd a kereső 3D Map szolgáltatásával megkereshették azokat, amelyek egyébként az adott dalszövegrészlethez passzoló helyszínre voltak telepítve (egy medence aljára Miamiban, egy Cadillacre pingálva, egy étterem abroszaira nyomtatva New York-ban stb.). Az elsők könyvet és "örökélet" koncertjegyet nyertek. Végül mind a 320 képet azonosították, vagy élőben, vagy a böngészőben.

Az már az elején világos volt, hogy a kampány nemcsak a könyv promóciója, hanem a Bing népszerűsítését is szolgálja. A kereső állta a cehet, bár az első látásra brutális egyenlegű kampány állítólag számos barterre és keresztpromóciós ötletre épült (rádiók, billboard társaságok). Nos, mint említettük, a történet nem most kezdődött, de az elképesztő fotók mellett nem mehettünk el (slideshow itt).

0 Tovább
«
12

webbrand

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek