Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

1000 forint egy lájkért - de nem nekünk!

Szóltunk már a webbranden a promóciókat érintő szabályokról és a társadalmi célú akciókat szervezők számára kínálkozó lehetőségekről is. Íme egy példa, amiben mind a két terület érintett!

Az AXN 1000 forintot ad minden egyes lájkolás után a Heim Pál Gyermekkórháznak. Ez által nemcsak rajongói bázisukat építhetik, hanem rendkívül pozitív színben tűnnek fel a követők előtt, be is vonják őket a támogatásba, közösségi és karitatív élményt is adnak. Rendkívül ügyes megoldás, bár a szabályszerűségét lehet vitatni, a cél miatt valószínűleg senki nem fog belekötni.

Kiváncsian várjuk mennyi pénzt fognak tudni összegyűjteni a gyerekeknek. A Facebookeren lehet majd figyelni, ha kimagasló népszerűségű lesz a site, de már jelenleg is az AXN Magyarország áll a százalékos arányban legtöbb új rajongót gyűjtő oldalak toplistájának élén.

 

update: 2010.12.15. 14:23

1. Ahogy megjósoltuk, az elmúlt három napban majd megháromszorozódott az AXN Magyarország rajongóinak a száma a facebooker adatai szerint.

2. Az előző éjszaka valaki átfutotta az AXN oldalán található szabályzatot, amiből kiderül, hogy a lájok után egy fillért sem kap közvetlenül a Heim Pál Gyermekkórház vagy annak bármilyen alapítványa, pusztán a számláló által mutatott összeg erejéig reklámidőt biztosít a csatorna. Felháborodott felhasználók és dühödt kommentek lepték el az oldal üzenőfalát. Az akció innentől kezdve az Epic Fail kategóriába tartozik, hiszen a csatorna jó szándékáról nehezen fogja tudni meggyőzni rajongóit, ha azok átverve érzik magukat. Hiába segítség a reklámidő is egy non-profit alapítványnak, sokan úgy érzik, hogy ismét becsapták őket a Facebookon.

3 Tovább

A legolcsóbb vírusmarketing, vagy csak nem volt ötletük?

A Google kedden jelentette be új típusú operációs rendszerének, a Chrome OS-nek a Pilot programját, amelynek keretei között 60 ezer felhasználónak osztanak szét beta tesztelés céljából Chrome OS-t futattó laptopokat. A kereskedelmi megjelenés valamikor a jövő év tavaszán vagy az év második felében várható. Bár a szoftver működéséről egyenlőre még csak Youtube videók és animált bemutatók árulnak el valamit, a Google máris belekezdett a reklámkampányba.

Az alábbi videóra reakcióként kell feltölteni tehát a felhasználóknak a saját Chrome reklámjukat. El is kezdtek gyűlni a válaszvideók, azonban az egész kampány nem kicsit fura. Egyrészt miként tudnák a Youtube felhasználói elmondani, hogyan, mire és miért használnának valamit, amit még soha nem próbálhattak ki? Másrészt maga az ötlet eléggé izzadtságszagú. (Ellenvéleményeket, megfejtéseket a kommentekben várjuk!) Korábbi posztjainkban említettük, hogy nem éri meg belevágni közösségi kampányba, csak azért, hogy kampányunk közösségi legyen. Márpedig itt pontosan ez a helyzet. Ráadásul a feltöltött videók inkább üzenetek a Google-nak, hogy ki miért lenne a tökéletes jelölt a Pilot programban való szereplésre, és nem reklámoznak semmit - a feltöltőn kívül.

Az eleddig érkezett video-response-ok unalmasak, teljesen semmitmondóak és sokkal kevesebbet nézünk belőlük végig, mint a hasonló egy-random-geek-belemondja-a-webkamerájába-a-véleményét típusú vlogokból.

Ráadásul az indító videó szerintünk egyáltalán nem vicces. Kicsit olyan érzése van az embernek a megtekintése közben, mint a teleregények nézésekor: szinte fizikai fájdalamat okoz az igénytelenség és az erőlködés. De mint minden online kampány esetében, itt is igaz: csak és kizárólag az elért emberek száma alapján értékelhető a sikeresség, mivel két napja indult, ezért nem csoda, hogy 22 videó, alig pár száz megtekintést produkált mindössze. Figyelni fogjuk a továbbiakban és ha átütő siker lesz (amit kétlünk) akkor visszatérünk még a témára.

0 Tovább

Minden idők egyik kampánya 2.

Most egy olyan kampányról essék szó, amelynek értelme kevés, ellenben sikere annál nagyobb lehet. A britek tavaly megelégelve, hogy az ott akkor már 6. szériáját futó X-factor épp aktuális győztese tarolja le a karácsonyi toplistákat, Facebook kampányt indítottak (ma 880 ezres a csoport), hogy a „rendszerellenes” Rage Against The Machine 1992-es Killing In The Name Of c. hardcore-rock-rap slágerét vegyék meg többen a letöltőáruházakban.

 

Azt tudni kell, hogy Magyarországgal ellentétben a brit karácsonyi slágerlistának van tétje, időnként hatalmas várakozás övezi, hogy ki adja el a legtöbb kislemezt (áttekintés 1952-től itt, minden idők legsikeresebb kislemeze a Queen Bohemian Rhapsody-ja volt). A kampány extrémen sikeres volt, ugyanis két hét alatt sikerült lenyomniuk Joe McElderly-t, így megszakadt a négyéves trend. Ráadásul ez volt az első download only kislemez-siker a szigeten (kaptak is Guiness pecsétet). A városi legenda szerint a köztudottan pikírt X-főnök Simon Cowell is felhívta a srácokat, hogy gratuláljon, de a sajtóban rendre ostobaságnak titulálta a kampányt.


Máris itt van azonban az utód, hiszen idén sem maradnak tétlenek a britek. 2010-ben az a cél, hogy a kortárs zeneszerző John Cage 4’33” című, ugyanennyi ideig totális csendet sugárzó tétele legyen a No.1 Nagy-Britanniában. A Cage Against The Machine kampány Facebook oldala még „gyenge”, 75,000 alatt a lájkolók száma, de a brit sajtó is rendszeresen foglalkozik a kérdéssel, sztárok (mint Pete Doherty, az Orbital, Billy Bragg vagy a The Kooks) is csatlakoztak, úgyhogy esélyes, hogy idén is sikerül a rekord. A bevételek egyébként jótékony célokat szolgálnak, tehát december 13. után érdemes figyelni a letöltő linkeket, Twittert.

0 Tovább

Az utóbbi idők legnézettebb vírusvideói

A vírusvideők egyik mértékadó elemzője, az Unruly Media időről időre közzéteszi a legsikeresebbek listáját. Az adott vírusvideó eredeti verziója mellett más megosztón tárolt másolatokat is figyelnek, hogy minél pontosabban becsüljék meg az eredményt. Toplistájukat az össznézőszám mellett a növekedés mértéke is befolyásolja.

Az október 15. - november 15. közötti időszakban a vírusvideók nemzetközi toplistája az alábbiak szerint alakult:

1. Nike Basketball – LeBron Rise

2. T-Mobile – Welcome Back

3. DC Shoes - Ken Block’s Gymkhana Three, Part 2 – Ultimate Playground, L’Autodrome

4. Sesame Street – Smell Like a Monster

 

5. Axe – Wash Your Balls

6. Geico – Piggy

7. Call of Duty – Black Ops There’s A Solider In All Of Us

8. Tipp-Ex – A Hunter Shoots A Bear

9. Evian – Roller Babies

10. Yeo Valley – Official Video

A fenti videók java részével már találkozhattunk, persze, mivel múlt havi időintervallumot vizsgált a felmérés. További érdekesség, hogy a toplista szereplőinek egy részét két-három ügynökség készíti. Ezeknek az ügynökségeknek a munkásságát az év hátralévő részében be is kívánjuk mutatni itt, a webbrand-en.

A legfrissebb viral toplista egyébként a Visible Measures oldalán tekinthető meg, és még mindig szerepel rajta az egy hónapos felmérés néhány helyezettje.

0 Tovább

A mém, avagy mérhető-e az internetes tartalom?

Először is le kell szögeznünk, hogy a mém nem pusztán az alternatív valóságban (az interneten) megjelenő, a kulturális javak és szimbólumok terjedését, "fejlődését" és változását leíró fogalom, hanem a valóságosan létező tárgyak esetében is használható kifejezés. A szó a görög utánzás szóból ered. A mém (angolul: meme), mint kulturális alapegység, a gének (angolul: gene) analógiáját képezik a kultúrában: akkor használhatjuk valamire a mém kifejezést, ha az adott kulturális produktum képes saját magát sokszorozni - nyilvánvalóan aktív emberi közreműködés eredményeképp - és reagál a külső hatásokra. Mi most megkíséreljük bemutatni a mémek online marketing szempontjából releváns tulajdonságait, vagyis, hogy mit jelent ez például egy vírusvideó esetében?

0 Tovább
«
12

webbrand

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek