A Toyota hétfőn rakta fel hivatalos Youtube csatornájára a Prius Goes Plural nevet viselő kampányindító videóját. (Természetesen a Facebook és a Twitter sem maradhat ki a jóból, így készítettek a kampányhoz egyedi oldalt és alakították át azt az aktualitásnak megfelelően.)

A videóban az angol többesszám sokféle jelét ismertetik, majd felteszik a kérdést, hogy vajon mi lehet a Prius többesszáma. A Prius az amerikai piac elsőszámú hybrid hajtáslánccal felszerelt személyautója, és a Toyota a következő évben kívánja előkészíteni a hybrid flottájának bővítését. Ehhez készítik ezt a kampányt, melynek keretei között a honlapon és a Facebook oldalukon is lehet szavazni, hogy mi legyen az új Prius család neve, ha többen lesznek benne.

Nyilvánvalóan az angol nyelv adta lehetőség nélkül ez az ötlet nem adoptálható, ugyanakkor érdekes átgondolni, mire is jó ez az egész a Toyotának - azon túl persze, hogy így majd lesz neve a termékcsaládnak.

A közösségi média adta lehetőségekkel élve bevonják a korábbi, meglévő ügyfeleiket a vállalat munkájába. Ezzel a bensőséges érzéssel tovább növelik az elkötelezettséget bennük, ahogy azt korábban is több kampányukban már meg is tették, például így:

Autót még Amerikában is csak jó pár évente vesz az emberfia, pláne az a vásárlói kör, akiknek fontos a környezetvédelem és a fenntarthatóság - tehát akik elsődlegesen a Priust választanák, így a két autóvásárlás között kiemelten nehéz feladat lehet a brand és az ügyfél közötti kapcsolat életben tartása. Ezek az akciók mind-mind az elhivatottságot és a közösségi élményt adhatják azoknak, akik részt vesznek benne, így nem is feltétlenül az új ügyfelek becserkészése a céljuk. Felmerül persze a jogos kérdés, hogy értékesebb-e egy sok éve hűséges vásárló, mint egy új fogyasztó, főleg mivel autókról van szó, de minden bizonnyal kijelenthetjük, hogy, igen, sokkal. A Toyota szerint legalábbis ez egyértelműnek látszik.

 

update (2011.01.14.)

Elkerülte a figyelmünket a hír, hogy a kampány további elemeiről is tudni már egy s mást. A CIE Games, az egyik legnagyobb online játékfejlesztő cég (leginkább ők is a Facebookra koncentrálnak egyébként), autós platformján, a Car Townban a detroiti autószalonon való bemutatással egyidőben már elérhetőek lesznek az új modellek. Azok olcsóbbak és fentarthatóbbak lesznek a játékban is a hagyományos, benzin üzemű gépjárműveknél.