Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Facebook Live - első alkalommal kereskedelmi céllal!

A Facebook Live funkciója, ami a közösségi portál fejlesztéseinek és újdonságainak az ismertetését szolgáló videó előadások közvetítője, ezúttal kereskedelmi célú közvetítést sugároz majd a mai nap folyamán.

Amerikai csendes óceáni idő szerint délután kettőkor, azaz alig több mint négy óra múlva George W. Bush volt amerikai elnök új könyvének, a Decision Points-nak a bemutatóját fogja tartani a felületen. Az élő közvetítések alatt hagyományosan feltehetünk kérdéseket a fejlesztőknek és csetelhetünk a többi nézővel is, így interaktív kapcsolatba kerülhetünk a világ egykor volt legbefolyásosabb emberével.

A Facebook Live felület korábban kizárólag a fejlesztőknek és a marketereknek volt hasznos, azonban ez az alkalom előrevetítheti egy jövőbeni, amolyan Facebook videó megosztó oldal létrejöttét. Erre utaló jel volt, amikor az utóbbi időben elérhetővé vált a Facebook-on tárolt videók beágyazó kódja, amivel elhelyezhettük azokat a Facebooktól független oldalakon is. Ha a Live a továbbiakban több hasonló kereskedelmi célú eseményt is közvetíteni fog és nem kell volt amerikai elnöknek lennünk ahhoz, hogy a lehetőség számunkra is adott legyen, kétséget kizáróan megrendülhet a videómegosztók stabilnak mondott piaca, ugyanakkor számunkra ez újabb lehetőség csupán, hogy ügyfeleinket tartalommal lássuk el.

A beszélgetés alant megtekinthető:

0 Tovább

Lájk-o-meter a 46. héten

A Facebooker, a hazánkhoz köthető Facebook Rajongói oldalakat listázó honlap minden héten közzétesz egy heti össszesítőt, az aktuális, hazai kampányokhoz köthető és a just-for-fun közösségek alakulásáról.

A 46. heti összesítő már pár napja elérhető, és a következő megállapításokat tehetjük a magyar Facebook közösség Lájkolási szokásait érintően:

1. Továbbra is tarolnak a tehetségkutató műsorok és az azokban feltűnő énekesek oldalai. Király L. Norbert rajongói oldala sorozatosan mindennap bekerül a napi legtöbb Lájkot bezsákolók élvonalába, már több mint 130 ezer követője van.

2. A VIVA TV több műsorvezetőjének oldala is eltünt, ami feltehetőleg egy egységesítés előszele is lehet.

3. A Nemzeti Sport, minden bizonnyal az éppen folyó kampánya miatt is nagy nyertese volt a múlt hétnek, érdemes lesz figyelni a követőik számát az elkövetkezendő időszakban, ha kiváncsiak vagyunk egy hasonló kampány hatékonyságára.

4. Néhány oldal különös körülmények közt eltünt, például a Tartsd meg az aprót te mocskos állat, amit az összesítő összeállítójával együtt gyászolunk.

5. A Corvin bevásárlóközpont majdnem megduplázta a rajongói táborát, ez egy 10 ezer fő alatti csoporttól nem kis dolog.

6. Egy dolog biztos hétről hétre: a Túró Rudi tovább nőtt és egyenlőre senki meg se közelíti a termék népszerűségét - ami nagyon is érthető:)

0 Tovább

Tudj meg többet rajongóidról a Facebook új funkciójával

A Facebook fejlesztői jól tudják: a közösségi marketereknek a lehető legtöbb adatra van szükségük ahhoz, hogy kommunikációjukat folyamatosan alakítva maximalizálni tudják annak hatékonyságát. Mit jelent ez egy mezei oldaltulajdonos, közösségi pr-es számára? A rajongói oldalak adminisztrátorai ezentúl minden bejegyzés (vagyis a Facebook nyelvén Object) alatt láthatják majd az adott Object-hez tartozó Impressions és Feedback értékeket. Ezek a funkciók eddig is elérhetőek voltak, de csak a 10 ezer rajongónál nagyobb tábort maguk mögött tudó oldalak számára.

Az értékek helyes értelmezésével pontosítani tudjuk tartalmunk jellegét a rajongóink igényei szerint, így növelni tudjuk a közösségi médiában való megjelenésünk hatékonyságát.

De mit jelentenek ezek a számok?

Impressions

Ez a szám azt mutatja, hogy az adott Object hányszor jelent meg a felhasználók böngészőjében, tehát hányszor érkezett a Facebook szerveihez olyan igény, hogy azt megejelenítsék. Az érték tartalmazza az Üzenőfal mindkét fülén való megjelenéseket, de azt is, ha közvetlenül a rajongói oldalt kereste fel valaki és ott látta. Ha megosztotta valamely rajongónk saját ismerőseivel az adott posztot, akkor annak a megjelenései nem számítanak bele, mivel az Impressions érték minden esetben az Objecthez kötött.

Adott esetben lehetséges, hogy az érték nagyobb lesz, mint a rajongóink száma összesen. Ennek két oka van: egyrészt, ha nem rajongó felhasználók nézik meg az oldalunkat - ez nyilvánvalóan egy kisebb faktor. A másik ok, hogy az Impressions nem felhasználóhoz, hanem megjelenéshez kötött, tehát ha egy felhasználó sokat frissíti az Üzenőfalát, vagy többször látogat el oldalunkra és így tovább, akkor minden egyes megjelenés növeli az értéket.

Feedback

Ez a százalákos érték azt mutatja, hogy a megjelenítések számához képest a Hozzászólások és Lájkok összesített mennyisége hány százaléka a megjelenítéseknek.

De mire tudunk következtetni a nevezett értékekből?

1. Ha az érték nem növekszik tovább, akkor postunk már olyan régi, hogy az nem kerül rá az Üzenőfalakra illetve oldalunkat nem keresik fel rajongóink, ideje ismét felrakni valamit.

2. Ha az érték kisebb mértékben növekszik, mint az eddig is jól ismert Insightadatok alapján kellene, akkor sem jelenik már meg az Üzenőfalakon, csak a Rajongói oldalunkon, tehát új poszt elhelyezésére van szükség, ha fenn kívánjuk tartani az érdeklődést.

3. Amíg az érték jelentősen növekszik, nagyobb mértékben, mint az oldallátogatottság magával hozná azt, addig posztunk gyakran jelenik az Üzenőfalakon. Ha ez kiegészül egy magas Feedback százalákkal, akkor biztosak lehetünk benne, hogy az adott Object elnyerte követőink tetszését, tehát tudjuk, hogy hasonló jellegű tartalomra vevők lesznek a jövőben is.

0 Tovább

Norvég minta: válságkezelés a közösségi médiában

A mai nap délelőttjén a Telenor Magyarország szolgáltatása a budapesti régióban nem kis nehézségekkel nézett szembe. A hiba okairól és következményeiről nem ezen a blogon fogtok elemzést olvasni, ellenben vegyük górcső alá a Telenor közösségi médiában folytatott válságkommunikációs tevékenységét.

Bizonyára emlékezünk: tavaly a T-Mobile mobiltelefon hálózata omlott össze. Az akkori válságkezelésről, a Vodafone-os baklövésről már nyilván mindenki olvasott ezer és egy elemzést, akit érdekel a téma. Azt gondolhatjuk, hogy a) azóta eltelt időben a hazai netpolgárok és naphosszat a közönségi médián csüngők közössége bővült; b) feltételezhetjük, hogy a cégek eszköztára árnyaltabbá vált, a protokollba beépültek a webkettes eszközök is - nagyon helyesen. A közösségi média pont az ilyen jellegű válságkommunikációt igénylő szituációkra a legalkalmasabb. Mire valaki elolvas egy hírt, vagy autójában bekapcsolja a rádiót, már rég értesült a facebookos haveroktól a tényekről.

A Telenor a Facebook és a Twitter profilján is gyorsan, röviden és egyértelműen elismerte a hibát. Ez az első lépés, tehát az ügyfelek látják, hogy a hiba nem az ő készülékükben van. Emellett egyértelművé tették, hogy a hiba átmeneti és dolgoznak a kijavításán, ott a pont.

Az ezen bejegyzésekre reagáló ügyfelekkel azonban már nem folytatták a párbeszédet ezután, pedig tudjuk, hogy a közösségi média a (tartalom)megosztásról és a párbeszédről egyaránt szól. A Facebook oldalon a bejegyzésekhez eddig több mint 200 hozzászólás született (nem beszélve a vicces "lájkokról") ezekre azonban nem reagáltak már érdemben a cég kommunikátorai. Pedig fontos ez, mert az ügyfelek a szolgáltatás szünetelése alatt nyilván ingerültek, hiszen pénzükért a szolgáltatás nem elérhető, kártérítésről vízionálnak stb. Ez idő alatt a nyugodt és megfontolt vállalati kommunikáció vissza tudja billenteni a mérleg nyelvét a vállalat negatív megítéléséből, egy számunkra kifizetődő és előnyös helyzetbe, mert aki olvassa ezeket az azt érzi, hogy vele a vállalat foglalkozik, hogy nem csak a pénzét akarják lenyúlni, hanem számítanak rá, és a korrekt módon kezelik az ilyen váratlan szituációt is. Ebből a szempontból nem szerencsés, ha az utolsó, a szolgáltatás helyreállásáról szóló bejegyzést követően még két órával is olyan reakciók érkezhetnek, hogy továbbra sem működik az egyszeri user-nél a hálózat, és erre nem reagálunk semmit. Innentől kezdve a közösségi média bejegyzéseit a sajtóközlemények szintjére redukáljuk, és nem használjuk ki kézenfekvő előnyeit.

Még talán egy "elnézést az okozott kellemetlenségért" vagy egy néhány pontos útmutatás arról, hogy mi a teendő a készülékek újraindításakor stb. igazán belefért volna, de tanultak a T-Mobile hibájából.

0 Tovább

Hatalmas közösségi orgia

2010-ben a sorozatfüggő férfiak harmada tutira Don Draper, másik harmada Hank Moody bőrébe bújna, a maradék pedig valahol a kettő között képzeli el magát. Nos Hank Moody rajongói örülhetnek, mert a Kaliforgia új évadja 2011. január 9-től ismét a TV-kben, itt az ideje, hiszen már 2009 októberében nyilvánosságra hozták, hogy készül a negyedik széria. Nem akarjuk elvenni a Sorozatjunkie kenyerét, a jó kis promo videót nézzétek meg náluk (hihetetlen, hogy az elmúlt pár napban csak 72 ezren nézték meg). Ellenben alig egy órája szivárogtatták ki az újabb trailert a sztárvendégekről, hajrá.


Bennünket inkább az érdekel, hogyan használja a Showtime csatorna a közösségi médiát, hogy megtartsa/felkeltse az érdeklődést a 40-es, piás és nőfaló egykori író iránt. A sorozat Facebook oldala eddig kb. 1.380 ezer rajongót tudhat maga mögött (kicsit későn indultak vele, Dexternek 5 és félmillió fan-je van), elképesztő látni, hogy egy óra alatt közel 2 ezren lájkolnak egy bejegyzést, de akár 11 ezerig is felmehet a szám 7-800 kommenttel (az is elképesztő, hogy a mutal friends-ek között csak férfiak vannak!).


Ahogy az elmúlt holtidőszakban a Facebook oldal és Twitter account (egyelőre közel 10 ezer követő, összehasonlítva Dexter: 65 ezer) is inkább a különféle merchandise promótálására szolgált, úgy most folyamatosan jönnek az infók, részletek az új évadról. Nemcsak ez a változás azonban. A Twitter bejegyzések korábban a produkcióról, David Duchovny-ról szóltak (interjúk, díjak stb.), addig a stáb elkezdett Hank-ként kommunikálni. Meglátjuk hová fajul a dolog, az tény azonban, hogy míg Dexter totál kitalált karakter, addig Duchovny/Moody-ról simán elképzeljük, hogy a Balckberry-én bepötyögi az üzeneteket.

0 Tovább

webbrand

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek