A Google kedden jelentette be új típusú operációs rendszerének, a Chrome OS-nek a Pilot programját, amelynek keretei között 60 ezer felhasználónak osztanak szét beta tesztelés céljából Chrome OS-t futattó laptopokat. A kereskedelmi megjelenés valamikor a jövő év tavaszán vagy az év második felében várható. Bár a szoftver működéséről egyenlőre még csak Youtube videók és animált bemutatók árulnak el valamit, a Google máris belekezdett a reklámkampányba.

Az alábbi videóra reakcióként kell feltölteni tehát a felhasználóknak a saját Chrome reklámjukat. El is kezdtek gyűlni a válaszvideók, azonban az egész kampány nem kicsit fura. Egyrészt miként tudnák a Youtube felhasználói elmondani, hogyan, mire és miért használnának valamit, amit még soha nem próbálhattak ki? Másrészt maga az ötlet eléggé izzadtságszagú. (Ellenvéleményeket, megfejtéseket a kommentekben várjuk!) Korábbi posztjainkban említettük, hogy nem éri meg belevágni közösségi kampányba, csak azért, hogy kampányunk közösségi legyen. Márpedig itt pontosan ez a helyzet. Ráadásul a feltöltött videók inkább üzenetek a Google-nak, hogy ki miért lenne a tökéletes jelölt a Pilot programban való szereplésre, és nem reklámoznak semmit - a feltöltőn kívül.

Az eleddig érkezett video-response-ok unalmasak, teljesen semmitmondóak és sokkal kevesebbet nézünk belőlük végig, mint a hasonló egy-random-geek-belemondja-a-webkamerájába-a-véleményét típusú vlogokból.

Ráadásul az indító videó szerintünk egyáltalán nem vicces. Kicsit olyan érzése van az embernek a megtekintése közben, mint a teleregények nézésekor: szinte fizikai fájdalamat okoz az igénytelenség és az erőlködés. De mint minden online kampány esetében, itt is igaz: csak és kizárólag az elért emberek száma alapján értékelhető a sikeresség, mivel két napja indult, ezért nem csoda, hogy 22 videó, alig pár száz megtekintést produkált mindössze. Figyelni fogjuk a továbbiakban és ha átütő siker lesz (amit kétlünk) akkor visszatérünk még a témára.