A hatékony közösségi média jelenlétnek egy fontos dimenziója, hogy hogyan időzítjük jelenlétünket. A média más területein is tapasztalható az időzítés kérdése, a tévéképernyőkön főműsoridőben jelennek meg a legdrágább reklámok, illetve a nagy nézettségre igénytartó műsorokat is akkor vetítik, amikor az emberek nagy valószínűséggel nem csinálnak mást (dolgoznak, tanulnak, stb.). A rádióreklámoknál ugyanilyen fontosak a reggeli órák, amikor a munkahely felé igyekvő emberek a kocsiban rádióznak.

Sok múlik a jó időzítésen, és a közösségi médiát üzleti célokra használóknak minden eszköz a rendelkezésére áll, hogy stratégiai módon tudják időzíteni az üzenetek fellövését, legyen szó akár blog bejegyzésekről, Facebook posztokról vagy tweetekről. Nagyon nem mindegy, hogy akkor csicsergünk valamit a Twitteren, amikor éppen kedvünk tartja, vagy inkább akkor, amikor a célközönségünk nagyobbik része történetesen velünk együtt dalolászik.

Az első lépés, hogy felismerjük, célközönségünk mikor aktivizálja magát a közösségi médiában. Ha reggel nyolctól délután ötig az irodákban dolgozik a nagyérdemű, talán érdemes a feltételezett ebédszünet idején posztolgatni nekik. Ha este tíz óra után teszünk ki valamit, közönségünk feltehetőleg az egyetemista fiatalság, vagy az éjszakai műszakos melósok.

Egy másik időskálát nézve kinek ne tűnt volna fel, hogy Karácsony előtt mágikus módon megszaporodnak a játékgyártók hirdetései a televízióban, tavasszal és nyáron pedig mindenki azt akarja, hogy aquaparkban költsem a pénzem. De ha esetleg a világpiacra igyekszünk, érdemes lehet figyelni rá, hogy miközben Európában a reggeli kávéjukat isszák az emberek, az USA-ban még mindig az igazak álmát alusszák.

Természetesen erre is ki van már találva az üzleti megoldás, például a Kissmetrics segít nekünk elkészíteni a ránk szabott közösségi média statisztikákat. A magát szerényen csak „közösségi média tudósnak” tituláló Dan Zarrella pedig feltalálta a közösségi időzítés tudományát, amit egy, kettő, három részes blog bejegyzésben mutatott be.